۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

درآمد ۲۵۰میلیاردی وسپهر از سود و فروش سهام / ارزش بازاری وسپهر ۹درصد افزایش یافت

۱۰ مرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۱۰
کد خبر: 549873
درآمد ۲۵۰میلیاردی وسپهر از سود و فروش سهام / ارزش بازاری وسپهر ۹درصد افزایش یافت

در تیر ماه ۱۴۰۰ ارزش بازاری شرکت سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر صادرات با ۹درصد رشد به ۱۳هزار و ۶۲۰میلیارد تومان رسید. همچنین وسپهر در تیر ماه سهام و حق تقدم ۱۱شرکت بورسی را به ارزش ۲۱۰میلیارد تومان خریداری کرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین سهیل بانی؛ در ماهی که گذشت، ارزش بازاری وسپهر حدود هزار و ۱۳۰میلیارد تومان، معادل ۹درصد افزایش یافت و در پایان تیر ماه به ۱۳هزار و ۶۲۰میلیارد تومان رسید.

بیشترین افزایش در ارزش بازاری مربوط به نمادهای گروه فعالیت‌های کمکی به نهادهای مالی واسط بود که بیش از ۵۵۰میلیارد تومان رشد ارزش را تجربه کردند. بعد از آن گروه سرمایه‌گذاری‌ها با رشد ۳۱۰میلیاردی و فلزات اساسی با رشد ۱۵۰میلیاردی در رده‌های بعدی قرار گرفتند. از طرفی ارزش بازاری تعدادی از صنایع مثل رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن، بیمه‌ای‌ها و سایر محصولات کانی غیرفلزی کاهش پیدا کرد. با وجود این تغییرات سایر صنایع با اختصاص دادن ۲۷درصد از پرتفوی وسپهر در این زمینه در بین باقی صنایع پیشتاز است.

گفتنی است سهام شرکت بانک صادرات با تخصیص ۲۸.۸درصد از پرتفوی وسپهر به خود، در میان باقی شرکت‌ها پیشتاز است. پس از بانهک صادرات، سرمایه‌گذاری خوارزمی (هفت درصد)، بورس انرژی (۴.۳درصد)، توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی (۳.۴درصد) و سرمایه‌گذاری مسکن (۲.۵درصد)، دارای بیشترین سهم از پرتفوی وسپهر هستند.‌

وسپهر در تیر ماه سهام و حق تقدم ۱۱شرکت بورسی را به ارزش ۲۱۰میلیارد تومان خریداری کرد. این نماد‌ها عبارتند از فاسمین، شرانل، زاگرس، شراز، سخوز، کاوه، فجر، آریا، پکرمان، وپخش و دفارا.

از سویی دیگر وسپهر بخشی از سهام خود در برخی از شرکت‌های فروخت و از این طریق درآمدی ۱۳۰میلیاردی بدست آورد. گفتنی است بیشترین سهم از این سود، از فروش سهام بیمه اتکایی ایرانیان با سود ۲۸میلیاردی کسب شد.

وسپهر در تیر ماه حدود ۱۲۰میلیارد تومان درآمد حاصل از سود سهام مجمع برگزار شده کسب کرد. بخش عمده این درآمد مربوط به سود سهام سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری بود که درآمدی ۲۲میلیارد تومانی برای وسپهر رقم زد.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید

وسپهر