۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

نگاهی به تغییرات پرتفوی ونیکی در تیر ماه / رشد دو هزار و ۴۱۰میلیارد تومانی ارزش بازاری ونیکی

۹ مرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۰۹
کد خبر: 549594
نگاهی به تغییرات پرتفوی ونیکی در تیر ماه / رشد دو هزار و ۴۱۰میلیارد تومانی ارزش بازاری ونیکی

ارزش بازاری شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران در تیر ماه ۱۴۰۰ به حدود ۳۰هزار و ۱۶۰میلیارد تومان رسید. همچنین ونیکی از فروش بخشی از سهام خود، ۱۵۷میلیارد تومان سود کسب کرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاینسهیل بانی؛ در تیر ماه ۱۴۰۰، حدود دو هزار و ۴۱۰میلیارد تومان به ارزش بازاری شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران، افزوده شد. با این رشد، ارزش بازاری ونیکی در پایان تیر ماه به ۳۰هزار و ۱۶۰میلیارد تومان رسید.

صنعت فعالیت‌های کمکی به نهادهای مالی واسط با افزایش ۶۷۰میلیاردی، بیشترین رشد ارزش را از میان صنایعی که ونیکی بخشی از سهام شرکت‌های آن را در اختیار دارد را تجربه کرد. همچنین ارزش بازاری صنعت محصولات شیمیایی ۴۸۰میلیارد و پالایشی‌ها ۴۵۵میلیارد کاهش پیدا کردند. لازم به ذکر است صنعت محصولات شیمیایی همچنان بیشترین سهم از پرتفوی ونیکی، معادل ۲۳.۱۸درصد را به خود اختصاص داده است. در این میان صنایعی بودند که باعث افت ارزش بازاری ونیکی شدند که در میان آن‌ها دارویی‌ها با افت ارزش ۲۸۰میلیاردی، بیشترین سهم را دارا بودند.

گفتنی است سهام شرکت ایران خودرو با تخصیص ۱۰.۲۳درصد از پرتفوی ونیکی به خود، در میان باقی شرکت‌ها پیشاز است. پس ایران خودرو، نفت پارس (۷.۳۱درصد)، ملی صنایع مس ایران (۷.۰۴درصد)، سرمایه‌گذاری غدیر (۵.۶۵درصد) و گسترش نفت و گاز پارسیان (۳.۷۲درصد)، دارای بیشترین سهم از پرتفوی ونیکی هستند.‌

شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران در تیر ماه، به خرید سهام و حق تقدم ۱۲شرکت بورسی، مجموعا به ارزش ۲۷۰میلیارد تومان اقدام کرد.

ونیکی حدود ۱۰۶میلیارد تومان سهام سنگ آهن گل گهر، ۵۳میلیارد تومان سهام صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان و ۴۵میلیارد تومان حق تقدم هلدینگ توسعه معادن و فلزات خرید.

از سویی دیگر ونیکی از فروش بخشی از سهام خود ۱۵۷میلیارد تومان سود شناسایی کرد. لازم به ذکر است ونیکی در تیر ماه بیش از ۶۳۰میلیارد تومان، درآمد حاصل از سود سهام مجامع برگزار شده کسب کرد.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید

ونیکی