در بورس امروز بیش از ۶۵میلیارد تومان دارا یکم و ۱۴۵میلیارد تومان پالایشی یکم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله به حدود هزار و ۲۰۰میلیارد تومان رسید و مازاد سرمایه‌گذاری اشخاص حقوقی در این صندوق‌ها بیش از ۴۱۵میلیارد تومان بود.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین – هانا پاکمند؛ بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق اعتماد آفرین پارسیان با ارزش ۱۹۰میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق با درآمد ثابت کمند بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق امین یکم فردا نماد (امین یکم) نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

حقوقی‌ها حدود ۱۲۰میلیارد تومان واحدهای صندوق امین یکم فردا نماد (امین یکم) را از حقیقی‌ها خریدند (۶۹درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقیقی نیز بخشی از مالکیت صندوق توسعه اندوخته آینده با نماد (اطلس) را به ارزش بیش از سه میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (۵۶درصد معاملات).

دارندگان صندوق پشتوانه سکه طلای کیان (گوهر) رشد ۴.۹درصدی دارایی خود را به چشم دیدند و از طرف دیگر مالکان صندوق امین تدبیرگران فردا (الماس) با زیان ۰.۱درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۱۲.۴درصد) در رابطه با صندوق آرمان سپهر آشنا با نماد (آسام)در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم بیش از ۲۱۰میلیارد تومان معامله شدند یعنی ۱۸درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت.

از سویی دیگر جمع معاملات صندوق‌های طلایی به حدود ۶هزار و ۹۳۵میلیون تومان رسید. همچنین بیشترین رشد قیمت (۵.۳درصد) این گروه به صندوق پشتوانه سکه طلای زر افشان  اختصاص یافت.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به حدود هزار و ۲۰۰میلیارد تومان رسید و خروج پول حقیقی بیش از ۴۱۵میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام در حدود ۶هزار و ۳۲۰میلیارد تومان و مقدار ورود پول حقیقی بیش از ۳۱۵میلیارد تومان بود.

برای مشاهده تصویر  در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید12