افراد حقوقی در بورس امروز ۳۱۵میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین ورود پول حقیقی به بورس یا فرابورس مربوط به گروه محصولات شیمیایی و همچنین سهام پارسان بود.

اقتصاد آنلاین – سیده زینب رزم گیر؛ در بورس امروز حقیقی‌ها حدود ۳۱۵میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد ۶هزار و ۳۲۰میلیارد تومان بود، افراد حقیقی ۸۱درصد یعنی پنج هزار و ۱۲۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان پنج درصد از کل معاملات شد.

بیشترین ورود پول حقیقی به بورس و فرابورس در سه گروه «محصولات شیمیایی»، «فلزات اساسی» و «شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «هتل و رستوران» و «بانک‌ها و موسسات اعتباری»به نفع حقوقی‌ها تمام شد.

سه نماد «پارسان»، «تاپیکو» و «فخوز» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «وتجارت»، «سمگا» و «شپنا» معطوف بود.

مالکیت حقیقی در ترکیب سهامداری گسترش نفت و گتز پارسیان حدود ۴۵میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقوقی بانک تجارت با برتری حدود ۳۰میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۹۹نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۷۸نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۶۶۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۳۳۰میلیارد تومان بود.

برای مشاهده تصاویر در ابعاد اصلی روی آنها کلیک کنید

تغییر مالکیت حقیقی حقوقی09.05.1400

بیشترین تغییر مالکیت صنایع 09.05.1400