۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

عملکرد ماهانه ایران خودرو / ثبت فروش ۶میلیارد تومانی خودرو

۶ مرداد ۱۴۰۰، ۸:۳۱
کد خبر: 548800
عملکرد ماهانه ایران خودرو / ثبت فروش ۶میلیارد تومانی خودرو

شرکت ایران خودرو در چهار ماهه منتهی به تیر از فروش محصولات خود ١٧هزار و ۴٨٨میلیارد تومان درآمد کسب نمود که از این مبلغ ۶هزار و ٩١میلیارد تومان آن مربوط به تیر ماه می‌باشد.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصادآنلاین – هانا پاکمند؛ خودرو در تیر ماه حدود ۴۴هزار و ۴۳۰دستگاه از محصولات خود را به فروش رساند که نسبت به ماه گذشته ۲۱درصد افزایش و نسبت به تیر ماه ۹۹، ۶۷درصد افزایش یافته است. از بین محصولات ایران خودرو، مقدار فروش گروه پژو این شرکت در تیر ماه به ۳۳هزار و ۱۲۸دستگاه رسید و ۷۵درصد از فروش ایران خودرو را به خود اختصاص داد.

 با این مقدار از فروش، خودرو در اردیبهشت ماه ۶هزار و ۹۱میلیارد تومان درآمد کسب کرد. با وجود اینکه این مبلغ نسبت به ماه گذشته ۲۷درصد افزایش یافته و نسبت به تیر ماه همان سال رشد چشمگیر ۲۸۶درصدی را ثبت کرده است.

«خودرو» در تیر ماه ، ۴۷هزار و ۸۱۵دستگاه خودرو تولید کرد که این مقدار نسبت به ماه گذشته، بیش از ۱۱درصد و نسبت به تیر ماه سال گذشته ۳۳درصد افزایش پیدا کرده است. گروه پژو ایران خودرو با ۳۶هزار و ۲۲۸دستگاه، بیشترین سهم تولید را از آن خود کرد.

نرخ‌های فروش محصولات  ایران خودرو در تیر ماه تغییراتی را ثبت کردند. نرخ گروه هایما با ۲۴درصد رشد، بیشترین تغییر را شاهد بود و به بیش از ۲۰۲میلیارد تومان به ازای هر دستگاه رسید.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید

TSR Watermark - 85