صندوق‌های ETF «سهامی» با رشد ۱.۸درصدی و در سمت مقابل صندوق‌های مبتنی بر طلا با افت ۱.۱درصدی به طور متوسط همراه شدند.

اقتصاد آنلاینامیر مهدی زاده؛ صندوق‌های معامله‌پذیر «سهامی» و «مختلط» در هفته‌ای که گذشت به طور متوسط ۱.۸درصد رشد قیمت را تجربه کردند و خالص ارزش دارایی‌های آن‌ها ۱.۶درصد افزایش یافت، این در حالی بود که شاخص کل بورس توانست رشد دو درصدی را به ثبت رساند.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام

بیشترین بازدهی هفتگی مربوط به صندوق تجارت شاخصی کاردان (کاردان) با ثبت ۷.۴درصد رشد قیمت بود و NAV این صندوق ۲.۹درصد افزایش یافت. بهترین عملکرد هفتگی مربوط به صندوق سپهر کاریزما (کاریس) بود به طوری که NAV آن ۳.۲درصد ارتقا یافت.

بیشترین سقوط قیمت صندوق‌های قابل معامله در این هفته به صندوق واسطه‌گری مالی یکم اختصاص داشت؛ صندوق «دارا یکم» با افت ۲.۸درصدی قیمت مواجه شد و با حباب منفی بیش از ۳۱درصدی به کار خود پایان داد.

پس از دارا یکم، صندوق مدیریت ثروت بازنشستگی (مدیر) را می‌توان ارزان‌ترین صندوق در شروع هفته بعد نام برد زیرا قیمت آن روی تابلو ۱۵.۴درصد زیر NAV ابطال قرار دارد. صندوق توسعه اندوخته آینده (اطلس) نیز به عنوان گران‌ترین صندوق با انحراف ۱.۱درصدی قیمت به استقبال هفته بعد رفت.

صندوق‌های مبتنی بر سکه طلا

در طول هفته جاری صندوق‌های کالایی مبتنی بر سکه طلا به طور میانگین زیان ۱.۱درصدی برای سرمایه‌گذاران خود به همراه داشتند، به موازات آن گواهی سپرده یک روزه سکه طلای بانک رفاه ۰.۹درصد کاهش قیمت داشت و یک درصد پایین‌تر از قیمت سکه بازار آزاد به معاملات این هفته خود پایان داد.

صندوق ETF پشتوانه طلای زرافشان بیشترین زیان (۱.۹ درصد) گروه صندوق‌های مبتنی بر طلا را به دست آورد، همچنین صندوق «زر» نیز که حباب ۱.۷درصدی داشت همچنان بیشترین انحراف قیمت را با ۲.۹درصد در بین صندوق‌های قابل معامله در اختیار دارد.

بورس

بورس