۰ نفر

معاون رییس قوه قضائیه عنوان کرد؛

تسهیل حرکت منابع از بخش غیر مولد به بخش مولد اقتصادی

۹ تیر ۱۴۰۰، ۹:۱۳
کد خبر: 540851
تسهیل حرکت منابع از بخش غیر مولد به بخش مولد اقتصادی

به گفته معاون رییس قوه قضائیه در مراسم رونمایی از خدمات نوین بازار سرمایه، انعقاد تفاهم‌نامه همکاری و همچنین ایجاد پنجره‌های مشترک با این سازمان به ارائه خدمات سریع و سهل به فعالان بازار سرمایه و تولیدکنندگان می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از سنا، معاون رییس قوه قضائیه در مراسم رونمایی از سه خدمت نوین بازار سرمایه، تامین مالی شرکت های تولیدی بازار سرمایه را مدنظر قرار داد و اظهار داشت: راه‌اندازی چنین پنجره هایی، حرکت منابع از بخش غیر مولد به بخش مولد اقتصادی را تسهیل می‌کند و به پشتیبانی از تولید که تاکید مقام معظم رهبری نیز هست، منجر می‌شود.

ذبیح الله خداییان، رییس سازمان ثبت و اسناد و املاک کشور در ادامه افزود: انعقاد تفاهم‌نامه همکاری و همچنین ایجاد پنجره‌های مشترک با این سازمان به ارائه خدمات سریع و سهل به فعالان بازار سرمایه و تولیدکنندگان می‌شود.

 وی با اشاره به اینکه فشارهای اقتصادی از جمله تحریم های اقتصادی و محاصره اقتصادی کشور از سوی دشمنان بیانگر اهمیت این حوزه در کشور است، اظهار داشت: همه بخش‌های اقتصادی مکلف به رونق اقتصادی و توجه به تولید اقتصادی در کشور هستند.

رییس سازمان ثبت و اسناد و املاک کشور با اشاره به فعالیت‌های سامانه ثبت اسناد و املاک بیان کرد: وصول مالیات یکی از فعالیت‌های این سامانه است. همه معاملات انجام شده در این سامانه ثبت و ضبط می‌شوند و پس از ثبت سند، مالیات وصول می‌شود که همه به صورت الکترونیکی انجام می شود.

وی ثبت شرکت ها را از جمله فعالیت‌های دیگر خواند و ادامه داد: در بخش ثبت شرکت‌ها که شروع کسب و کار است، افزون بر اقدامات ثبت و تغییرات شرکت، با دسترسی که به سازمان امور مالیاتی کشور داده شده است، شرکت‌ها رصد روزانه می‌شوند و در صورتی که شرکتی مالیات خود را پرداخت نکرده باشد، از فعالیت های آن شرکت ممانعت به عمل خواهد آمد.

رییس سازمان ثبت و اسناد و املاک کشور همکاری با سازمان جهانی مالکیت معنوی را از جمله دیگر فعالیت‌های این نهاد برشمرد و اذعان داشت: از دیگر فعالیت های این نهاد، ثبت مالکیت معنوی طرح ها و کسب و کارهاست. در این راستا، این نهاد با سازمان جهانی مالکیت معنوی پیوندی برقرار کرده است تا روند ثبت جهانی کسب و کارهای داخل کشور تسهیل و تسریع شود.

وی ادامه داد: در این زمینه، افزوده شدن زبان فارسی به این سامانه از جمله اقداماتی است که نیاز به ترجمه رسمی را برطرف می کند و فعالان کسب و کار و نوآوران و کارآفرینان می توانند مدارک خود را در این سامانه بارگزاری کنند.

معاون رییس قوه قضائیه با اشاره به تفاهم نامه همکاری با اتاق ایران و وزارت اقتصاد و دارایی خاطر نشان کرد: این همکاری‌ها و راه اندازی پنجره های واحد، همه در زمینه سرعت بخشی به فعالیت های اقتصادی است.