۰ نفر

بازگشت سیگنال فروشان به بورس

۸ تیر ۱۴۰۰، ۷:۲۰
کد خبر: 540499
بازگشت سیگنال فروشان به بورس

با سبزپوش شدن شاخص کل بورس و اطمینان یافتن از ادامه‌دار بودن این روند، شاهد بازگشت سیگنال‌فروشان و گروهی که بورس‌بازان فضای مجازی به آنان «عساتید کراوات‌پوش» می‌گویند، هستیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد؛  گروهی که با نزول شاخص در یک سال گذشته از سیگنا‌ل‌فروشی در بازار سرمایه به سیگنال‌فروشی در بازار رمز‌ارزها کوچ کرده بودند. در روزهای گذشته که بازار سرمایه در مدار صعودی قرار گرفته و اکثر کارشناسان نیز این روند رو به رشد را ادامه‌دار‌(هرچند همراه با نوسان) تحلیل‌ می‌‌کنند، کانال‌های سیگنال‌فروشان نیز دوباره فعال شده و این مساله از دید فعالان بورسی فضای مجازی نیز دور نمانده است.

یکی از این کاربران در توییت خود نوشته است: «کم کم عساتیدی که با شروع اصلاح به سفر رفته بودن دارند برمی‌گردند که دوباره اشتراک‌های VIP رو تمدید کنند.»  امیر  در ادامه این توییت نوشت:‌ «در حال حاضر گرگ‌های وال‌استریت دارن میگن؛ ما که گفتیم ارزهای دیجیتال قابل اعتماد نیست و در فلان قیمت ریزش داره و حبابه.» کاربری به نام «احسان» هم با تایید آنان نوشت: «طرف تو‌ اوج بورس هر شب لایو داشت الان ۶ ماهه فقط کریپتو و دوباره با پررویی برگشته میگه من پیش‌بینی کرده بودم.» کاربر دیگری با نوشتن این مطلب که «کانال وی‌آی‌پی کریپتو رو می‌بندد و فعالیت را در کانال وی‌آی‌پی بورس از سر می‌گیرد» به بازگشت «عساتید کراوات‌پوش» واکنش نشان داد.

شوخی با شاخص

دیروز به جز این توییت‌ها که حول محور بازگشت سیگنال‌فروشان و هشدار نسبت به حضور دوباره آنان بود، برخی کاربران هم درباره اینکه شاخص در روند صعودی، برعکس زمان ریزش، کند حرکت می‌کند نوشتند. یکی از این کاربران نوشت: «شاخص تو ریزش محل به حمایت‌هایش نمی‌گذاشت حالا تو برگشت دونه دونه و ریز به ریز همه مقاومت‌ها رو رعایت می‌کنه!» این نوشته سرآغاز شوخی سایر کاربران با روند صعودی شاخص شد. مثلا کاربری به نام «مرضی» نوشت: «اون غرور مال شاخص ۸ میلیونی بود الان که دید از این خبرا نیست می‌آد با همه سلام و علیک می‌کنه.»‌ کاربر دیگری ادامه داد: «به مقصد فکر نمی‌کنه از مسیر لذت می‌بره.»

در میان همه این توییت‌‌ها‌، مهدیه کردی، یکی از خبرنگاران حوزه بازار سرمایه تعطیلات تابستانی نمایندگان مجلس را یادآور شد و نسبت به اینکه در این دوران بازار از اظهارنظرهای سیاسی در امان است، ابراز رضایت کرد:‌ «به نظرم یکی از دلایل مثبت این روزها ، واکنش بازار به کاهش یکی از ریسک‌های موجود بود‌. اهالی محترم مجلس دو هفته تعطیلات تابستانی دارند و بازار سرمایه، دو هفته‌ای از ریسک اظهار نظر و دلسوزی و طرح‌های عجیب و غریب بزرگواران در امان خواهد بود!» یکی از دنبال‌کننده‌های او اما نظر دیگر و قابل‌توجهی داشت: «مجلس هم نباشه یک ارگان رسمی دیگه فضای بازار سرمایه ایران رو متشنج می‌کنه.»