۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

نگاهی به پرتفوی خبهمن و تغییرات آن در ماه گذشته / ارزش بازاری خبهمن شاهد رشد ۴۳۵میلیارد تومانی بود

۶ تیر ۱۴۰۰، ۱۱:۰۳
کد خبر: 539894
نگاهی به پرتفوی خبهمن و تغییرات آن در ماه گذشته / ارزش بازاری خبهمن شاهد رشد ۴۳۵میلیارد تومانی بود

ارزش بازاری گروه بهمن در خرداد ماه سال ۱۴۰۰، به هفت هزار و ۶۷۰میلیارد تومان رسید. همچنین این شرکت بیش از سه میلیارد و ۶۴۰میلیون تومان از فروش بخشی از سهام‌های خود، کسب درآمد کرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاینسهیل بانی؛ در خرداد ماه سال ۱۴۰۰، ارزش بازاری گروه بهمن با حدود ۴۳۵میلیارد تومان افزایش به بیش از هفت هزار و ۶۷۰میلیارد تومان رسید. افزایش ۱۵۳میلیارد تومانی ارزش شرکت بهمن دیزل، از گروه خودرو و ساخت قطعات، بیشترین تاثیر را بر این رشد داشت. همچنین شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با ۸۰میلیارد تومان رشد ارزش بازار در رده‌ی بعد قرار گرفت.  

از طرف دیگر شرکت بیمه ملت در خرداد ماه لیزینگ آریادانا با افت ۲۰۰میلیارد تومانی و شرکت سرمایه‌گذاری بهمن با کاهش ۱۴۰میلیارد تومانی ارزش بازاری همراه شدند.

خبهمن در سومین ماه از سال ۱۴۰۰، بخشی از سهام خود در شرکت‌های پتروشیمی پردیس و پتروشیمی نوری را به فروش رساند و توانست از این طریق سودی سه میلیارد و ۶۴۰میلیون تومانی کسب کند.

در پایان خرداد ماه، مالکیت خبهمن در صنعت خودرو و ساخت قطعات، بیش از ۴۵درصد رقم خورد. به این ترتیب همچنان این صنعت بیشترین سهم از پرتفوی خبهمن را به خود اختصاص داده است.

گروه واسطه‌گری‌های مالی و پولی با ۳۶.۲درصد و گروه سرمایه‌گذاری‌ها با ۱۳درصد در رتبه‌های بعدی مالکیت گروه بهمن قرار دارند.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید

خبهمن