۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

سود ۳۴میلیارد تومانی وبوعلی از فروش سهام / ارزش بازاری وبوعلی ۳۷میلیارد تومان افزایش یافت

۲ تیر ۱۴۰۰، ۱۵:۴۵
کد خبر: 538981
سود ۳۴میلیارد تومانی وبوعلی از فروش سهام / ارزش بازاری وبوعلی ۳۷میلیارد تومان افزایش یافت

ارزش بازاری شرکت سرمایه‌گذاری بوعلی در خرداد ماه ۱۴۰۰، به هزار و ۸۶۰میلیارد تومان رسید. وبوعلی در این مدت بیش از ۱۸میلیارد تومان سهام جدید خرید.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاینسهیل بانی؛ ارزش بازاری شرکت سرمایه‌گذاری بوعلی در خرداد ماه، حدود ۳۷میلیارد تومان افزایش یافت و در پایان این ماه به هزار و ۸۶۰میلیارد تومان رسید.

صنعت پالایشی با رشد ۲۸میلیارد تومانی، فلزی‌ها با رشد ۱۸میلیاردی و استخراج کانه‌های فلزی با افزایش ۱۵میلیاردی بیش‌ترین اثر مثبت بر ارزش بازاری وبوعلی را رقم زدند. با این وجود ارزش بازاری گروه بانکی‌ها ۲۸میلیارد و نیروگاهی‌ها ۲۰میلیارد کاهش یافت.

از سوی دیگر گروه پالایشی‌ها با افت ۱۱میلیاردی، بیشترین کاهش ارزش را رقم زد. پس از آن گروه‌های بانک‌ها و موسسات اعتباری و مواد و محصولات دارویی با کاهش حدود ۱۰میلیاردی در رده‌های بعدی بیشترین افت ارزش قرار گرفتند.

در پایان خرداد ماه گروه عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم با تخصیص ۳۴.۳درصد از پرتفوی وبوعلی به خود، در این زمینه پیشتاز است.

وبوعلی در خرداد ماه سهام چهار شرکت بورسی را مجموعا به ارزش ۱۵میلیارد و ۷۳۰میلیون تومان خریداری کرد. خرید سهام تولید نیروی برق دماوند، پتروشیمی تندگویان و حق تقدم‌های هلدینگ توسعه معادن و فلزات و سنگ آهن گل گهر، سرمایه‌گذاری‌های جدید وبوعلی در خرداد ماه بودند. همچنین وبوعلی حدود سه میلیارد تومان سهام شرکت بازارگردانی گروه دی و بانک سامان از شرکت‌های خارج از بورس را خریداری کرد.

از طرفی وبوعلی بخشی از سهام خود در نماد‌های کگل، ما، وتجارت، شفن، فملی، فولاد، تنوین و حق تقدم کگل را به فروش رساند و از این طریق ۳۴میلیارد تومان سود شناسایی کرد.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید

وبوعلی