در بورس امروز ۲۸۸میلیارد تومان دارا یکم و ۲۷۶میلیارد تومان پالایشی یکم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله به سه هزار و ۱۵۰میلیارد تومان رسید و مازاد سرمایه‌گذاری اشخاص حقوقی در این صندوق‌ها ۲۰۸میلیارد تومان بود.

اقتصاد آنلاین – امیر مهدی زاده؛ بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق امین یکم فردا (امین یکم) با ارزش ۸۴۶میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق پارند پایدار سپهر (پارند) بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق با درآمد ثابت کمند (کمند) نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

حقیقی‌ها معادل ۶۱میلیارد تومان واحدهای صندوق «کمند» را از حقوقی‌ها خریدند (۱۹درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق «امین یکم» را به ارزش ۲۱۵میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (۲۵درصد معاملات).

دارندگان صندوق سرمایه گذاری در سهام آوای معیار (آوا) رشد ۳.۱درصدی دارایی خود را به چشم دیدند و از طرف دیگر مالکان صندوق زمین ساختمان نگین شهر ری (نگین) با زیان ۱.۷درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۴.۵درصد) در رابطه با صندوق کالایی طلای سرخ نوویرا (نهال) در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم ۵۶۴میلیارد تومان معامله شدند یعنی ۱۸درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت.

از سویی دیگر جمع معاملات صندوق‌های طلایی به حدود ۹۳۵میلیون تومان رسید. همچنین بیشترین رشد قیمت (۱.۳درصد) این گروه به صندوق پشتوانه طلای زرافشان (زر) اختصاص یافت.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم سه هزار و ۱۵۰میلیارد تومان رسید و خروج پول حقیقی ۲۰۸میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام در حدود چهار هزار و ۵۶۰میلیارد تومان و مقدار ورود پول حقیقی ۲۴۰میلیارد تومان بود.

تحرکات صندوق_ها 1400.04.01

صندوقهای قابل معامله 1400.04.01