امروز معامله‌گرها ۲۳۰میلیارد تومان سهام ایران‌ خودرو خرید و فروش کردند، بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری تعلق داشت و چهار درصد از کل سهام گسترش صنایع ‌و خدمات کشاورزی معامله شد.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین – سهیل بانی؛ روز جاری در مجموع حدود چهار هزار و ۵۶۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شد که پنج نماد «خودرو»، «فملی»، «وبملت»، «وآیند» و «شپنا» به ترتیب در رتبه اول تا پنجم لیست بیشترین ارزش معاملات سهام قرار گرفتند.

در چهارمین روز هفته معادل ۲۳۰میلیارد تومان سهام ایران‌ خودرو دست به دست شد، ملی صنایع‌ مس‌ ایران‌ پس از معاملاتی به ارزش ۲۰۰میلیارد تومان دوم شد و سهام بانک ملت نیز به جایگاه سوم معاملات رسید.

سهام نورد و لوله اهواز (فاهواز) با افت ۴۰درصدی و سهام بین‌المللی محصولات‌ پارس‌ (شپارس) با افت ۳۳درصدی قیمت پس از بازگشایی، کام سهامداران خود را تلخ کردند.

بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» تعلق داشت به طوری که ۶۲۰میلیارد تومان فقط در این بخش جابجا شد، گروه «خودرو و ساخت قطعات» با معاملات ۶۱۰میلیارد تومانی دوم شد و «فلزات اساسی» در جایگاه سوم قرار گرفت.

امروز چهار درصد از کل سهام گسترش صنایع ‌و خدمات کشاورزی (تکشا) معامله شد، ۱۰نماد برتر سهم ۳۱.۱درصدی از کل داد و ستدها داشتند، ارزش معاملات در هفت سهم به بیش از ۱۰۰میلیارد تومان رسید و نصف ارزش کل معاملات نیز به ۳۱نماد نخست اختصاص داشت.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید

بیشترین ارزش معاملات 00.04.01

رتبه بندی ارزش معاملات 00.04.01.gif