در بورس امروز ۱۷۵میلیارد تومان دارا یکم و ۱۸۴میلیارد تومان پالایشی یکم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله به دو هزار و ۵۳۳میلیارد تومان رسید و مازاد سرمایه‌گذاری اشخاص حقوقی در این صندوق‌ها ۸۹میلیارد تومان بود.

اقتصاد آنلاین – امیر مهدی زاده؛ بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق امین یکم فردا (امین یکم) با ارزش ۶۳۴میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق نگین سامان (کارین) بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق پارند پایدار سپهر (پارند) نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

حقیقی‌ها معادل ۱۸میلیارد تومان واحدهای صندوق افرا نماد پایدار (افران) را از حقوقی‌ها خریدند (۱۴درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق اعتماد آفرین پارسیان (اعتماد) را به ارزش ۳۰میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (۱۸درصد معاملات).

دارندگان صندوق سرمایه گذاری در سهام آوای معیار (آوا) رشد ۱.۲درصدی دارایی خود را به چشم دیدند و از طرف دیگر مالکان صندوق پالایشی یکم (پالایش) با زیان یک درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۳.۷درصد) در رابطه با صندوق اعتماد داریک (داریک) در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم ۳۵۹میلیارد تومان معامله شدند یعنی ۱۴درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت.

از سویی دیگر جمع معاملات صندوق‌های طلایی به حدود هزار و ۵۲۵میلیون تومان رسید. همچنین بیشترین رشد قیمت (۰.۵درصد) این گروه به صندوق پشتوانه طلای زرافشان (زر) اختصاص یافت.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم دو هزار و ۵۳۳میلیارد تومان رسید و خروج پول حقیقی ۸۹میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام در حدود چهار هزار و ۱۰۰میلیارد تومان و مقدار خروج پول حقیقی ۱۴۰میلیارد تومان بود.

تحرکات صندوق_ها 1400.03.31

صندوقهای قابل معامله 1400.03.31