۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

گزارش روزانه صندوق های ETF‌(۲۹خرداد ۱۴۰۰) / ماراتن صعودی صندوق ها آغاز می شود؟

۲۹ خرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۵۱
کد خبر: 537665
گزارش روزانه صندوق های ETF‌(۲۹خرداد ۱۴۰۰) / ماراتن صعودی صندوق ها آغاز می شود؟

در بورس امروز ۲۵۵میلیارد تومان دارا یکم و ۳۲۱میلیارد تومان پالایشی یکم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله به هزار و ۶۲۰میلیارد تومان رسید و مازاد سرمایه‌گذاری اشخاص حقوقی در این صندوق‌ها ۶۸میلیارد تومان بود.

اقتصاد آنلاین – امیر مهدی زاده؛  بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق پالایشی یکم (پالایش) با ارزش ۳۲۱میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق اعتماد آفرین پارسیان (اعتماد) نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

حقیقی‌ها معادل ۱۷میلیارد تومان واحدهای صندوق امین یکم فردا (امین یکم) را از حقوقی‌ها خریدند (۱۹درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق با درآمد ثابت کمند (کمند) را به ارزش ۲۷میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (۲۰درصد معاملات).

دارندگان صندوق سرمایه گذاری در سهام «دارا یکم» رشد ۲.۸درصدی دارایی خود را به چشم دیدند و از طرف دیگر مالکان صندوق سهامی زرین کوروش (زرین) با زیان ۰.۰۳درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۶.۵درصد) در رابطه با صندوق صندوق کالایی طلای سرخ نوویرا (نهال) در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم ۵۷۶میلیارد تومان معامله شدند یعنی ۳۶درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت.

از سویی دیگر جمع معاملات صندوق‌های طلایی به حدود هزار و ۷۰۰میلیون تومان رسید. همچنین بیشترین افت قیمت (۳.۷درصد) این گروه به صندوق پشتوانه طلای کیان (گوهر) اختصاص یافت.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم هزار و ۶۲۰میلیارد تومان رسید و خروج پول حقیقی ۶۸میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام در حدود سه هزار و ۶۶۰میلیارد تومان و مقدار خروج پول حقیقی ۲۴میلیارد تومان بود.

تحرکات صندوق_ها 1400.03.29

صندوقهای قابل معامله 1400.03.29