۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

نگاهی به نمادهای فلزی در بورس امروز (۲۵خرداد) / فرار فولاد از افت و سرخ پوشی فملی

۲۵ خرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۵۷
کد خبر: 536532
نگاهی به نمادهای فلزی در بورس امروز (۲۵خرداد) / فرار فولاد از افت و سرخ پوشی فملی

در معاملات بورس امروز فولاد و فگستر با اقبال معامله‌گران مواجه شدند اما فملی، فروی و ذوب با افت قیمت، کام سهامدارانشان را تلخ کردند.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاینسهیل بانی؛ در ۲۵خرداد ماه ۱۴۰۰، شاخص صنعت فلزات اساسی، دو هزار و ۹۹۴واحد، معادل ۱.۴درصد افت کرد و عدد ۲۰۹هزار و ۶۸۴واحد را رقم زد. با جابجایی بیش از ۲۱۰میلیون برگه سهم نمادهای فلزی، مجموع ارزش معاملات نمادهای این صنعت به بیش از ۲۶۰میلیارد تومان رسید. همچنین گروه فلزات اساسی، با خروج ۹۳میلیارد تومانی پول حقیقی، از این حیث پس از پالایشی‌ها دوم شد.

عقب نشینی فملی پس از رشد دو روزه

سهام شرکت ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران‌ (فملی)، در تمامی مدت زمان معاملات امروز متعادل خرید و فروش شد و در نهایت با دو درصد افت، قیمت ۱۲,۰۱۰ریال را برای قیمت آخرین معامله رقم زد. همچنین فملی با ۰.۴درصد افت قیمت پایانی، روز آینده را با قیمت ۱۲,۱۵۰ریال آغاز خواهد کرد. حجم معاملات فملی به بیش از ۵۵میلیون برگه سهم و ارزش معاملات این نماد به حدود ۶۸میلیارد تومان رسید. همچنین فملی خروج ۲۱میلیارد تومانی پول حقیقی را شاهد بود. لازم به ذکر است فملی امروز پس  از سهام سیمان اصفهان، بیشترین تاثیر منفی را روش شاخص کل اعمال کرد.

ذوب با صف فروش ۱۷میلیونی افت کرد

ذوب آهن اصفهان (ذوب) معاملاتش را در رنج مثبت آغاز کرد اما با گذشت دقایقی کوتاه منفی شد و تا جایی پیش رفت که در ساعت پایانی معاملات در صف فروش قفل بود. در پایان قیمت آخرین معامله ذوب به ۳,۳۸۲ریال رسید که نشان از افت پنج درصدی آن دارد. همچنین ذوب با ۲.۵درصد افت، معاملات روز آینده خود را با قیمت ۳,۴۷۰ریال آغاز خواهد کرد. امروز ۹۰میلیون برگه سهم ذوب رد و بدل شد که حقیقی‌ها ۷۱درصد سفارشات خرید و ۹۹درصد سفارشات فروش را ثبت کردند. همچنین ارزش معاملات ذوب به ۳۱میلیارد تومان رسید. لازم به ذکر است صف فروش ذوب در دقایقی از ۱۷ میلیون برگه سهم عبور کرد.

فروی برای چهارمین روز متوالی سرخ پوش شد

امروز سهام ذوب روی اصفهان (فروی) در تمام مدت بازار در سرخ‌پوش بود و در پایان معاملات با افت ۳.۷درصدی، قیمت پایانی ۲۸,۷۴۱ریال را به ثبت رساند. همچنین فروی در آخرین لحظات با قیمت ۲۸,۴۴۰ریال معامله شد که نشان از افت ۴.۷درصدی قیمت آخرین معامله این نماد دارد. به این ترتیب فروی برای چهارمین روز متوالی نزولی بود. امروز حدود چهار میلیون برگه سهم فروی رد و بدل شد و ارزش معاملات این نماد به حدود ۱۱میلیارد تومان رسید.

فولاد تن به منفی شدن نداد

امروز فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) معاملات متعادل و پرنوسانی را تجربه کرد. با وجود شروع معاملات در محدوده مثبت، فولاد در نیمه دوم منفی شد و در نهایت با ۰.۹درصد افت، قیمت آخرین معامله ۹۷۶تومان را رقم زد. با این وجود قیمت پایانی فولاد معادل ۹۹۲تومان رقم خورد که نسبت به روز گذشته ۰.۷درصد رشد کرده است. همچنین با معاملاتی به ارزش ۹۰میلیارد تومان، حجم معاملات فولاد به حدود ۹۰میلیون برگه سهم رسید. لازم به ذکر است خالص خروج پول حقیقی فولاد به عدد ۴۳میلیارد تومان رسید.

ادامه صعود فگستر با رشد ۳.۲درصدی

گسترش صنایع روی ایرانیان (فگستر) در تمامی مدت زمان معاملات خود، مثبت و متعادل بود و سرانجام در آخرین معاملاتش با پنج درصد رشد قیمت ۱۳,۶۰۰ریال را رقم زد. به این ترتیب قیمت پایانی فگستر معادل ۱۳,۳۷۰ریال رقم خورد که حاکی از رشد ۳.۲درصدی این نماد است. با جابجایی بیش از ۲۷میلیون برگه سهم، ارزش معاملات فجر به ۳۶میلیارد تومان رسید. همچنین امروز فگستر میزبان سه میلیارد تومان پول تازه نفس حقیقی‌ها بود.