۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

کدال‌نگر ۲۵خرداد۱۴۰۰ / قندی ها با افزایش قیمت همراه شدند

۲۵ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۵۵
کد خبر: 536491
کدال‌نگر  ۲۵خرداد۱۴۰۰ / قندی ها با افزایش قیمت همراه شدند

این گزارش به بررسی اطلاعیه‌های منتشرشده در سامانه کدال پرداخته و برخی از آن‌ها را تحلیل می‌کند. قیمت فروش محصولات سیمان دشتستان بالا رفت. وساپا جهش چشمگیری در سودسازی ۱۲ماهه خود ثبت کرد. قیمت محصولات «سکرما» بالا رفت.

اقتصادآنلاینهانا پاکمند؛ کدال‌نگر ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ به بررسی برخی از اطلاعیه‌های منتشرشده در کدال پرداخته است.

افزایش سرمایه

«دتوزیع»: افزایش سرمایه ۱۰۰درصدی شرکت داروپخش از محل مطالبات و آورده نقدی، در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.

«زمین»: بانک ایران زمین در خصوص وضعیت افزایش سرمایه ١۶٠٠ میلیارد تومانی شفاف سازی نمود.

«ددام»:  شرکت داروسازی زاگرس فارمد پارس از تمدید مهلت استفاده از مجوز افزایش سرمایه خبر داد.

«قنیشا»: شرکت قند نیشابور در خصوص وضعیت افزایش سرمایه شفاف سازی نمود.

اطلاعیه‌ها

«قمرو»: شرکت قند مرودشت اعلام نمود بر اساس دستور العمل قیمت‌گذاری تنظیم بازار و نامه انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر ایران اقدام به فروش محصولات خود بر اساس نرخ جدید نموده است و با توجه به تعیین نرخ فروش بر مبنای ١٧درصد سود به اضافه‌ی بهای تمام شده محصولات و با توجه به شرایط بازار نرخ فروش متفاوت خواهد بود و آثار سود و زیان آن به طور دقیق مشخص نمی باشد لذا میزان و نرخ فروش محصولات تولیدی طی گزارش فعالیت ماهانه به استحضار فعالان محترم بازار سرمایه خواهد رسید.

«سبحان»: شرکت سبحان دارو اعلام نمود با  پخش البرز و البرز بالک معامله نموده  از کل مبلغ معامله، مبلغ ۵٢.٣۴١میلیون ریال مربوط به فروش محصول به شرکت پخش البرز و مبلغ ۵٧۵میلیون ریال مربوط به خرید مواد اولیه داروئی از شرکت البرز بالک می‌باشد.

«بایکا»: شرکت  کارخانجات کابل سازی ایران اعلام نمود با  شرکت پایندان  قرارداد فروش کابل های LV/MV/CONTROL به مبلغ ۴١ میلیارد تومان منعقد کرده است.

«وپارس»: بانک پارسیان اعلام نمود  شرکت گروه مالی پارسیان درنظر دارد تعداد ٢,٠٠٠,٠٠٠,٠٠٠ سهم معادل ١٠٠درصد از کل سهام شرکت گروه صنایع فولاد صبح پارسیان را از طریق مزایده به صورت یکجا و نقد به بالاترین قیمت پیشنهادی واگذار نماید.

«قچار»: شرکت  فرآورده های غذایی و قند چهارمحال اعلام داشت  قیمت گذاری شکراز ابتدای سال ١۴٠٠برای شکر تولید شده از چغندر خریداری شده در سال ١۴٠٠ مشمول ضوابط قیمت گذاری کالاهای تولید داخل گردیدکه در دستورالعمل فوق ملاک قیمت گذاری محاسبه قیمت تمام شده بر اساس ضوابط اعلامی بوده که در محاسبه آن می بایست قسمتی از هزینه ها موثر بر بهای تمام شده طبق پیش بینی آتی صورت پذیردواین شرکت مجاز می باشد جهت تعیین نرخ فروش شکر سفید حاصل از چغندرطبق دستورالعمل به بهای تمام شده ۱۷%سود اضافه نموده وبه بازار مصرف ارائه نماید.با توجه به توضیحات فوق نرخ فروش شکر سفید چغندری متغییر بوده و آثار سود و زیانی آن نیز نامشخص وغیر قابل پیشبینی خواهد بود.مضاف بر اینکه نرخ خرید چغندر بهاره طبق اعلام وزارت کشاورزی با عیار پایه ١۶ از مبلغ ۶,٠٢۴ریال به ازای هر کیلوگرم به١٢,۴٧۶ریال برای سال زراعی ١۴٠٠افزایش یافته است.

«قمرو»: شرکت قند مرودشت اعلام نمودبر اساس دستور العمل قیمت گذاری تنظیم بازار و نامه انجمن صنفی کارخانه های قند و شکر ایران اقدام به فروش محصولات خود بر اساس نرخ جدید نموده است و با توجه به تعیین نرخ فروش بر مبنای ١٧درصد سود به اضافه ی بهای تمام شده محصولات و با توجه به شرایط بازار نرخ فروش متفاوت خواهد بود و آثار سود و زیان آن به طور دقیق مشخص نمی باشد لذا میزان و نرخ فروش محصولات تولیدی طی گزارش فعالیت ماهانه به استحضار فعالان محترم بازار سرمایه خواهد رسید .

«قشهد»: شرکت شهد اعلام نمود قیمت شکر از ابتدای سال ١۴٠٠ بر اساس ضوابط قیمت گذاری کالاهای تولید داخل تعیین گردد. بر اساس دستور العمل قیمت گذاری فوق الاشاره و با توجه به پیش بینی های صورت پذیرفته و با عنایت به افزایش قیمت هر کیلو چغندرقند بهاره با عیار پایه ١۶ از ۶,٠٢۴ ریال به ١٢,۴٧۶ ریال برای سال زراعی١۴٠٠ و در نظر گرفتن اثرات آن بر روی بهای تمام شده، قیمت تمام شده شکر با احتساب ١٧% سود فعالیت طبق دستور العمل ابلاغی از بهای بازار بیشتر می باشد و با توجه به شرایط بازار، نرخ فروش متفاوت خواهد بود و آثار سود و زیان آن به طور دقیق مشخص نمی باشد. لذا میزان و نرخ فروش محصولات تولیدی طی گزارش فعالیت ماهانه به استحضار فعالان محترم بازار سرمایه خواهد رسید.

«قنقش»: شرکت قند نقش جهان از افزایش نرخ فروش محصولات خبر داد.

«ثبساز»: شرکت بهساز کاشانه تهران اعلام نمود جهت  مشارکت درساخت مسکونی - خدماتی واقع در استان گلستان - گرگان - عدالت ۴٢ - قطعات ٢٣١ و ٢٣٢ و ٢٣۴، به نام پروژه اقاقیا و ارکیده مزایده برگزار میکند.

«قچار»: شرکت  فرآورده های غذایی و قند چهارمحال اعلام داشت  قیمت گذاری شکراز ابتدای سال ١۴٠٠برای شکر تولید شده از چغندر خریداری شده در سال١۴٠٠ مشمول ضوابط قیمت گذاری کالاهای تولید داخل گردیدکه در دستورالعمل فوق ملاک قیمت گذاری محاسبه قیمت تمام شده بر اساس ضوابط اعلامی بوده که در محاسبه آن می بایست قسمتی از هزینه ها موثر بر بهای تمام شده طبق پیش بینی آتی صورت پذیردواین شرکت مجاز می باشد جهت تعیین نرخ فروش شکر سفید حاصل از چغندرطبق دستورالعمل به بهای تمام شده١٧%سود اضافه نموده وبه بازار مصرف ارائه نماید.با توجه به توضیحات فوق نرخ فروش شکر سفید چغندری متغییر بوده و آثار سود و زیانی آن نیز نامشخص وغیر قابل پیشبینی خواهد بود.مضاف بر اینکه نرخ خرید چغندر بهاره طبق اعلام وزارت کشاورزی با عیار پایه ١۶ از مبلغ ۶٠٢۴ریال به ازای هر کیلوگرم به١٢,۴٧۶ریال برای سال زراعی ١۴٠٠افزایش یافته است.

«قشیر»: شرکت  تولیدی قند شیروان، قوچان و بجنورد از رشد نرخ فروش محصولات خبر داد.

«سدشت»: شرکت سیمان دشتستان از افزایش نرخ فروش محصولات خود خبر داد.

«قشرین»: شرکت صنعتی و کشاورزی شیرین خراسان اعلام داشت،عطف به نامه شماره ١۴٠٠٠۴١ انجمن صنفی کارخانه های قند و شکر ایران در خصوص تصمیمات کارگروه تنظیم بازار ابلاغی ٢۵٢۴٢۵.۶٠ مورخ ٢٠. ١٠. ١٣٩٩ از سوی معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین ابلاغیه شماره ٢۶۵۵١٣.۶٠ مورخ ۱۳۹۹.۱۱.۰۵ دفتر برنامه ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت موضوع نحوه قیمت-گذاری شکر، به استحضار میرساند قیمت گذاری این محصول از ابتدای سال ١۴٠٠ برای شکر تولید شده از چغندر خریداری شده در سال ١۴٠٠ مشمول ضوابط قیمت گذاری کالاهای تولید داخل گردیده است. در دستور العمل مذکور ملاک قیمت گذاری محاسبه قیمت تمام شده است که در محاسبه آن می‌بایست بخشی از هزینه ها طبق پیش بینی آتی انجام گیرد. قیمت تمام شده شکر تولیدی از چغندر این شرکت با اضافه نمودن ١٧% سود طبق دستور العمل مذکور، بیشتر از قیمت بازار می‌باشد که در نتیجه قیمت فروش شکر با توجه به شرایط بازار متغیر بوده و نیز آثار سود و زیان آن به طور دقیق مشخص نمی‌باشد.

«فمراد»: شرکت آلومراد دو واحد ملک اداری به مساحت ٢١٨ متر مربع به مبلغ حدود هفت میلیارد تومان خریداری نمود.

«کچاد»: شرکت معدنی و صنعتی چادرملو اعلام داشت،  بر اساس دادنامه شماره ١۴٠٠٠٩٩٧٠٩٠۵٨١٠٢٩٠ مورخ  ۱۴۰۰.۰۲.۲۸ هیات عمومی دیوان عدالت اداری (به شرح پیوست) ، تصویب نامه شماره ٢۴٠٢٣/ت ۵۶١٧٩  ۱۳۹۸.۰۲.۳۱ هیات وزیران و بخشنامه ١۶.٩٨.٢٠٠- ۱۳۹۸.۰۳.۰۱ سازمان امور مالیاتی کشور که به موجب آنها صرفا آن دسته از واحدهای صنعتی و معدنی موضوع ماده ١٣٢ قانون مالیات های مستقیم که در طول برنامه پنجم توسعه با سرمایه گذاری انجام شده برای آنها پروانه بهره برداری صادر یا قرارداد استخراج و فروش منعقد شده باشد و یا دوره معافیت آنها تا تاریخ ۱۳۸۹.۱۲.۲۹ به اتمام نرسیده باشد ، مشمول برخورداری از افزایش معافیت موضوع بند " ب " ماده ١۵٩قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران هستند ، ابطال گردیده است . با توجه به رای مذکور، به نظر می رسد این شرکت مشمول برخورداری از افزایش معافیت موضوع بند "ب" ماده ١۵٩قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران می باشد و لیکن قطعیت این موضوع منوط به تایید اداره امور مالیاتی ذیربط می باشد . از طرفی محاسبه و اعلام اثرات سود و زیانی رای دیوان منوط به ابلاغ رای توسط سازمان امور مالیاتی کشور به ادارات امور مالیاتی مربوطه و اعمال آن در پرونده های مالیاتی شرکت می باشد که به محض تحقق از طریق سامانه کدال اطلاع رسانی خواهد شد . شایان ذکر است آخرین وضعیت مالیاتی شرکت به شرح یادداشت توضیحی شماره ٣٠ صورتهای مالی منتهی به اسفند ماه ١٣٩٨ و همچنین صورتهای مالی میاندوره ای ۶ ماهه حسابرسی شده سال مالی منتهی به ٣١ شهریور ١٣٩٩ منتشر شده و در سامانه کدال می‌باشد .

«وملی»: شرکت سرمایه‌گذاری گروه صنعتی ملی از طرح دعوی مطالبه وجوه پرداختی بابت خرید سهام شرکت ریسندگی و بافندگی گنجه (ختم تصفیه شده) و خسارت تاخیر تادیه آن خبر داد.

«سکرما»: شرکت  گروه صنایع سیمان کرمان از افزایش نرخ فروش محصولات خود خبر داد.

گزارش‌های ماهانه و صورت‌های مالی

«ولساپا»: شرکت لیزینگ رایان سایپا در ١٢ ماهه منتهی به اسفند ٩٩ برای هر سهم ٣٨۴ریال سود محقق کرد که به نسبت دوره قبل رشد ٣٩درصدی داشته است.

«حتاید»: شرکت تاید واتر خاورمیانه در ١٢ماهه منتهی به اسفند ١٣٩٩ مبلغ ٣,٢٠٣ریال برای هر سهم سود تلفیقی محقق کرده است که ١۴۵ درصد نسبت به دوره مشابه سال گذشته رشد داشته است.

«وساپا»: شرکت گروه سرمایه‌گذاری سایپا در ١٢ماهه منتهی به اسفند ١٣٩٩ مبلغ ۴١٢ریال برای هر سهم سود  محقق کرده است که ١٣٠ درصد نسبت به دوره مشابه سال گذشته رشد داشته است.درآمد سود سهام در این دوره ١١١درصد و سود عملیاتی ١٢۶درصد نسبت به دوره مشابه سال گذشته رشد داشته است.