۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

گزارش روزانه صندوق های ETF ‌(۲۳خرداد۱۴۰۰) / روز خوش صندوق های طلایی با رشد متوسط ۱.۷درصدی

۲۳ خرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۲۷
کد خبر: 535922
گزارش روزانه صندوق های ETF ‌(۲۳خرداد۱۴۰۰) / روز خوش صندوق های طلایی با رشد متوسط ۱.۷درصدی

در بورس امروز ۱۳۵میلیارد تومان دارا یکم و ۱۸۹میلیارد تومان پالایشی یکم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله به ۸۹۲میلیارد تومان رسید و مازاد سرمایه‌گذاری اشخاص حقیقی در این صندوق‌ها ۵۵میلیارد تومان بود.

اقتصاد آنلاین – امیر مهدی زاده؛  بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق پالایشی یکم (پالایش) با ارزش ۱۸۹میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق اعتماد آفرین پارسیان (اعتماد) بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

حقیقی‌ها معادل ۲۴میلیارد تومان واحدهای صندوق با درآمد ثابت کمند (کمند) را از حقوقی‌ها خریدند (۲۰درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق سپر سرمایه بیدار (سپر) را به ارزش ۱۴میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (۹۹درصد معاملات).

دارندگان صندوق سرمایه گذاری در زمین ساختمان نگین شهر ری (نگین) رشد ۰.۸درصدی دارایی خود را به چشم دیدند و از طرف دیگر مالکان صندوق ثروت‌آفرین پارسیان (ثروتم) با زیان ۲.۵درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۲.۷درصد) در رابطه با صندوق «نگین» در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم ۳۲۵میلیارد تومان معامله شدند یعنی ۳۶درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت.

از سویی دیگر جمع معاملات صندوق‌های طلایی به حدود هزار و ۱۹۰میلیون تومان رسید. همچنین بیشترین رشد قیمت (۲.۵درصد) این گروه به صندوق پشتوانه طلای کیان (گوهر) اختصاص یافت.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم ۸۹۲میلیارد تومان رسید و ورود پول حقیقی ۵۵میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام در حدود دو هزار و ۴۹۰میلیارد تومان و مقدار خروج پول حقیقی ۲۹۰میلیارد تومان بود.

صندوقهای قابل معامله 1400.03.23

تحرکات صندوق_ها 1400.03.23