امروز معامله‌گرها ۱۳۰میلیارد تومان سهام پالایش نفت اصفهان خرید و فروش کردند، بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه فلزات اساسی تعلق داشت و ۷.۴درصد از کل سهام گسترش صنایع روی ایرانیان معامله شد.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین سهیل بانی؛ روز جاری در مجموع حدود دو هزار و ۷۵۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شد که پنج نماد «شپنا»، «وپاسار»، «غکورش»، «خودرو» و «خگستر» به ترتیب در رتبه اول تا پنجم لیست بیشترین ارزش معاملات سهام قرار گرفتند.

در اولین روز هفته معادل ۱۳۰میلیارد تومان سهام پالایش نفت اصفهان دست به دست شد، بانک پاسارگاد پس از معاملاتی به ارزش ۹۰میلیارد تومان دوم شد و سهام صنعت غذایی کورش نیز به جایگاه سوم معاملات رسید.

سهام شیر پاستوریزه پگاه فارس (غفارس) پس از بازگشایی ۲۲درصد رشد قیمت را تجربه کرد و از طرف دیگر سهام الکتریک خودرو شرق‌ (خشرق) با افت ۲۳درصدی قیمت کام سهامداران خود را تلخ کرد.

بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه «فلزات اساسی» تعلق داشت به طوری که ۴۱۵میلیارد تومان فقط در این بخش جابجا شد، گروه «خودرو و ساخت قطعات» با معاملات ۳۶۰میلیارد تومانی دوم شد و «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» در جایگاه سوم قرار گرفت.

امروز ۷.۴درصد از کل سهام گسترش صنایع روی ایرانیان (فگستر) معامله شد، ۱۰نماد برتر سهم ۲۷.۳درصدی از کل داد و ستدها داشتند، ارزش معاملات در یک سهم به بیش از ۱۰۰میلیارد تومان رسید و نصف ارزش کل معاملات نیز به ۳۳نماد نخست اختصاص داشت.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید

بیشترین ارزش معاملات 00.03.22

رتبه بندی ارزش معاملات 00.03.22.gif