۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

نگاهی به صنعت فلزات اساسی در بورس امروز (۱۹خرداد) / روز تلخ سهامداران فلزی ها با افت بزرگان این صنعت

۱۹ خرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۲۹
کد خبر: 534761
نگاهی به صنعت فلزات اساسی در بورس امروز (۱۹خرداد) / روز تلخ سهامداران فلزی ها با افت بزرگان این صنعت

در معاملات بورس امروز، نمادهای فولاد، فملی، ذوب و فخوز شاهد افت قیمت بودند اما فروی و فجر با صف خرید رشد کردند.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاینسهیل بانی؛ در ۱۹ خرداد ماه ۱۴۰۰، شاخص صنعت فلزات اساسی، ۱۴هزار و ۸۱۰واحد، معادل ۱.۶درصد افت کرد و عدد ۹۰۷هزار واحد را رقم زد. با جابجایی بیش از ۱۵۰میلیون برگه سهم نمادهای فلزی، مجموع ارزش معاملات نمادهای این صنعت به بیش از ۲۰۰میلیارد تومان رسید. همچنین گروه فلزات اساسی، با خروج ۶۵میلیارد تومانی پول حقیقی، از این حیث پس از گروه بانک‌ها و موسسات دوم شد.

افت بزرگان فلزی در روزی که گذشت

سهام شرکت ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران‌ (فملی)، در تمامی مدت زمان معاملات امروز متعادل  خرید و فروش شد و در نهایت با ۲.۲درصد افت، قیمت ۱۲,۱۱۰ریال را برای قیمت آخرین معامله رقم زد. همچنین فملی با ۲.۳درصد افت قیمت پایانی، روز آینده را با قیمت ۱۲,۰۹۰ریال آغاز خواهد کرد. حجم معاملات فملی به حدود ۴۰میلیون برگه سهم و ارزش معاملات این نماد به بیش از ۴۷میلیارد تومان رسید. همچنین فملی خروج ۱۶میلیارد تومانی پول حقیقی را شاهد بود. لازم به ذکر است فملی امروز بیشترین تاثیر منفی را روش شاخص کل اعمال کرد.

امروز فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) نیز معاملات متعادلی را تجربه کرد و در نهایت با ۱.۶درصد افت، قیمت پایانی ۹۷۷تومان را رقم زد و برای دومین روز متوالی سرخ‌پوش شد. فولاد در آخرین لحظات، با قیمت ۹۸۴تومان معامله شد که نسبت به روز گذشته ۰.۹درصد افت کرده است. همچنین با معاملاتی به ارزش ۴۷میلیارد تومان، حجم معاملات فولاد به حدود ۴۸میلیون برگه سهم رسید. لازم به ذکر است خالص خروج پول حقیقی فولاد به عدد ۴۷میلیارد تومان رسید.

معاملات امروز فولاد خوزستان (فخوز)، پرنوسان و عمدتا در محدوده منفی شکل گرفت. سرانجام در پایان معاملات، فخوز افت ۰.۸درصدی را رقم زد و عدد ۱۵,۱۰۰ریال را برای قیمت پایانی ثبت کرد. قیمت آخرین معامله فخوز نیز با ۰.۵درصد افت به عدد ۱۵,۱۵۰ریال رسید. با جابجایی حدود ۹میلیون برگه سهم، ارزش معاملات فخوز به بیش از ۱۳میلیارد تومان رسید.

ذوب آهن اصفهان (ذوب) معاملاتش را در رنج منفی آغاز کرد و در تمام طول معاملات در این محدوده خرید و فروش شد. در پایان معاملات بورس ، قیمت آخرین معامله ذوب به ۳,۴۰۱ریال رسید که نشان از افت ۲.۳درصدی آن دارد. همچنین ذوب با ۲.۴درصد افت، معاملات روز آینده خود را با قیمت ۳,۳۹۸ریال آغاز خواهد کرد. امروز ۶۲میلیون برگه سهم ذوب رد و بدل شد که حقیقی‌ها ۸۳درصد سفارشات خرید و تقریبا همه سفارشات فروش را ثبت کردند. همچنین ارزش معاملات ذوب به ۲۱میلیارد تومان رسید. 

فروی و فجر، روی دیگر سکه فلزی‌ها

امروز سهام ذوب روی اصفهان (فروی) در تمام مدت بازار در صف خرید قفل بود و در پایان معاملات با رشد پنج درصدی، قیمت پایانی و آخرین معامله ۳۱,۶۹۹ریال را به ثبت رساند. گفتنی است ارزش صف خرید فروی در بیشترین مقدار خود از ۲۲میلیارد تومان عبور کرد. امروز حدود یک میلیون برگه سهم فروی رد و بدل شد و ارزش معاملات این نماد به بیش از ۳۱میلیارد تومان رسید. همچنین سهامداران حقیقی فروی، سهم ۱۰۰درصدی در خرید این سهم داشتند.

فولاد امیرکبیر کاشان(فجر) معاملات خود را متعادل آغاز کرد اما با گذشت حدود ۳۰ دقیقه از زمان بازار با صف خرید نشست. ارزش این صف در دقایقی به بیش از ۱۳میلیارد تومان رسید و تا پایان معاملات پابرجا بود. به این ترتیب فجر در آخرین معاملاتش با پنج درصد رشد قیمت ۲۶,۰۷۰ریال را رقم زد. قیمت پایانی فجر معادل ۲۵,۸۴۰ریال رقم خورد که حاکی از رشد چهار درصدی این نماد است. با جابجایی بیش از ۶میلیون برگه سهم، ارزش معاملات فجر به ۱۶میلیارد تومان رسید.