۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

فارس در اردیبهشت ماه، ۵۳۰میلیارد سهام جدید خرید / ارزش بازاری فارس به ۱۵۵هزار میلیارد رسید

۱۱ خرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۴۹
کد خبر: 532839
فارس در اردیبهشت ماه، ۵۳۰میلیارد سهام جدید خرید / ارزش بازاری فارس به ۱۵۵هزار میلیارد رسید

در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ ارزش بازاری شرکت صنایع پتروشیمی فارس حدود هزار و ۳۷۰میلیارد تومان کاهش یافت. سهام‌های گروه عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم با افت ارزش ۶۶۰میلیاردی، بیشترین کاهش ارزش بازاری را شاهد بودند.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاینسهیل بانی؛ در ماهی که گذشت، ارزش بازاری فارس حدود هزار و ۳۷۰میلیارد تومان کاهش یافت و در پایان اردیبهشت ماه به ۱۵۵هزار میلیارد تومان رسید.

فارس در اردیبهشت سهام سه شرکت بورسی پتروشیمی بوعلی سینا، گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان، پتروشیمی تندگویان و همچنین حق تقدم شرکت‌های پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان و دماوند انرژی عسلویه را جمعا به ارزش به ارزش ۵۳۰میلیارد تومان خریداری کرد. 

بیشترین کاهش در ارزش بازاری مربوط به نمادهای گروه عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم بود که ۹۲۰میلیارد تومان افت ارزش داشتند. بعد از آن گروه محصولات شیمیایی با افت ۴۵۰میلیاردی و فعالیت‌های کمکی به نهادهای مالی واسط با افت یک میلیارد و ۶۰۰میلیونی در رده‌های بعدی قرار گرفتند. با وجود این تغییرات گروه واسطه‌گری‌های مالی و پولی با اختصاص دادن ۴۳.۳درصد از پرتفوی فارس در این زمینه در بین باقی صنایع پیشتاز است.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید

فارس