۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

عملکرد ماهانه ایران خودرو / فروش و تولید «خودرو» در اردیبهشت افت کرد

۷ خرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۰۶
کد خبر: 531539
عملکرد ماهانه ایران خودرو / فروش و تولید «خودرو» در اردیبهشت افت کرد

در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰، ایران خودرو با فروش ۱۵هزار و ۲۶۹دستگاه از محصولات خود، درآمد دو هزار و ۱۴۸میلیارد تومانی کسب کرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین – سیده زینب رزم گیر؛ ایران خودرو در اردیبهشت ماه حدود ۱۵هزار و ۲۶۹دستگاه از محصولات خود را به فروش رساند که نسبت به ماه گذشته ۶۰درصد و نسبت به اردیبهشت ۹۹، ۳۲درصد کاهش یافته است. از بین محصولات ایران خودرو، مقدار فروش گروه پژو این شرکت در فروردین ماه به حدود ۱۰هزار و ۸۵۲دستگاه رسید و ۷۱درصد از فروش ایران خودرو را به خود اختصاص داد.

 با این مقدار از فروش، ایران خودرو در اردیبهشت ماه، دو هزار و ۱۴۸میلیارد تومان درآمد کسب کرد. با وجود اینکه این مبلغ نسبت به فروردین ۵۲درصد کاهش یافته اما نسبت به اردیبهشت ماه رشد ۵۲درصدی را ثبت کرده است.

«خودرو» در اردیبهشت ماه ، ۲۰هزار و ۴۲۸دستگاه خودرو تولید کرد که این مقدار نسبت به فروردین، حدود ۴۰درصد و نسبت به اردیبهشت ماه سال گذشته ۵۱درصد کاهش پیدا کرده است. گروه پژو ایران خودرو با ۱۲هزار و ۸۲۲دستگاه، بیشترین سهم تولید را از آن خود کرد.

نرخ‌های فروش محصولات ایران خودرو در اردیبهشت ماه تغییراتی را ثبت کردند. نرخ گروه پژو با حدود سه درصد رشد، به حدود ۱۱۷میلیون و ۴۱۳هزار تومان، نرخ فروش دنا با افزایش ۴۶درصدی به حدود ۲۱۶میلیون و ۳۱۵تومان و نرخ گروه سمند با افزایش ۳۰درصدی به ۱۳۹میلیون و ۹۱۶عزار تومان به ازای هر دستگاه رسید.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید

خودرو اردیبهشت