۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

کاهش تولید و فروش شگویا در اردیبهشت/ درآمد عملیاتی شگویا ۱۳درصد افت کرد

۵ خرداد ۱۴۰۰، ۱۹:۵۲
کد خبر: 531183
کاهش تولید و فروش شگویا در اردیبهشت/ درآمد عملیاتی شگویا ۱۳درصد افت کرد

در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰، پتروشیمی تندگویان با فروش ۴۷هزار و ۲۴۰تن از محصولات خود، بیش از هزار و ۳۷۰میلیارد تومان درآمد کسب کرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاینسهیل بانی؛ پتروشیمی تندگویان در دومین ماه سال ۱۴۰۰، بیش از ۷۶هزار و ۵۷۰تن از محصولات پتروشیمی تولید کرد که این مقدار نسبت به ماه گذشته، ۳۲درصد و نسبت به اردیبهشت ۹۹، هفت درصد کاهش یافته است. گفتنی است در این مدت گرید بطری از محصولات پتروشیمی تندگویان ۴۷درصد از تولید شگویا را خود اختصاص داده است. 

مقدار فروش پتروشیمی تندگویان در اردیبهشت ماه با ۱۷درصد کاهش نسبت به ماه گذشته به ۴۷هزار و ۲۴۰تن رسید. این در حالیست که این رقم نسبت به اردیبهشت ۹۹، ۲۰درصد افزایش یافته است. به این ترتیب شگویا از فروش محصولات خود در اردیبهشت ماه، بیش از هزار و ۳۷۰میلیارد تومان درآمد کسب کرد. این رقم نسبت به فروردین ماه گذشته حدود ۱۳درصد کاهش یافته است اما در مقایسه با اردیبهشت ۹۹، ۲۵۶درصد رشد کرده است. همچنین فروش گرید بطری با رشدی ۲۲درصدی نسبت به ماه گذشته، درآمدی ۷۷۰میلیارد تومانی برای پتروشیمی تندگویان به ارمغان آورد و ۵۶درصد از درآمد این ماه شگویا را به خود اختصاص داد. 

نرخ‌های فروش محصولات شگویا نیز در این ماه تغییراتی را تجربه کردند. نرخ فروش اسید ترفتالیک خالص با هشت درصد رشد، بیشترین تغییر را شاهد بود و به حدود ۲۰هزار تومان به ازای هر کیلوگرم رسید. همچنین نرخ‌های فروش گرید الیاف و گرید بطری نیز به ترتیب یک و هفت افزایش را ثبت کردند. با این وجود نرخ فروش نخ pov، سه درصد کاهش یافت.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید

TSR Watermark - 192