۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

وضعیت بورس تهران تا انتخابات (بخش چهارم) / اصلاح بازار تا کی ادامه خواهد داشت؟

۱ خرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۳۱
کد خبر: 529835
وضعیت بورس تهران تا انتخابات (بخش چهارم) / اصلاح بازار تا کی ادامه خواهد داشت؟

یک کارشناس بازار سرمایه نظرات خود را در ارتباط با متقارن شدن دامنه نوسان و تاثیرات آن بر روند معاملات و همینطور روند بازار تا انتخابات ریاست جمهوری به شرح زیر بیان کرد.

اقتصاد‌آنلاین - سیده زینب رزم گیر؛ سجاد دولت دوست، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌و‌گو با اقتصاد‌آنلاین گفت: من از فعالانی بودم که خیلی با باز شدن دامنه نوسان موافق نبودم و نیستم. به نظرم شرایط بازار ما شرایط بحرانی است و اگر هم قرار بود متقارن شود باید دامنه نوسان کاهش پیدا می‌کرد. مثلا سه درصد یا چهار درصد.آن وقت شاید شرایط بازار بهبود می‌یافت. دلیل آن هم این است که ما وارد بحران شدیم و هیچ تعادلی وجود ندارد. دچار هیجان فروش شدیم و احساس و هیجان بر آن بخش منطقی سرمایه‌گذاری غلبه کرده است. 

وی افزود: این طور که می‌بینم قرار نیست تا بعد از انتخابات بازار تغییر رویه خاصی دهد و احتمالا هم دولت آینده برنامه‌اش این است که بتواند بازار را پایین‌تر و دلار را بالاتر دست بگیرد که بتواند در ابتدای کار خود، هر دو بازار را دچار تغییرات مثبت نماید. به نظر من در بحث زمانی اصلاح بازار فعلا ادامه‌دار خواهد بود. البته نه اینکه بازار خیلی از لحاظ قیمتی افت داشته باشد و بعید است از نظر قیمتی بیشتر از هشت تا ۱۰درصد قیمت بسیاری از نمادها(حداقل نمادهای  بزرگ‌) افت داشته باشند. منتها از لحاظ زمانی فکر می‌کنم فعلا بازار، حداقل تا بعد از انتخابات، خبری نباشد و ما شاهد تغییر ملموسی در روند قیمت ها نباشیم. همین محدوده‌ها باید کف سازی نموده و بعد و با روشن شدن فضای سیاسی و بین المللی شاهد تغییرات مثبت باشیم.

نظرات کارشناسان دیگر را در همین زمینه از اینجا دنبال کنید: