۰ نفر

کارشناس بازار سرمایه؛

صف‌ های خریدی که دوام چندانی نداشتند

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۵:۴۰
کد خبر: 529626
صف‌ های خریدی که دوام چندانی نداشتند

کارشناس بازار سرمایه گفت: در روزهای اخیر بازار سرمایه در حال جان گرفتن مجدد بود و خوشبختانه مقداری اعتماد در سهامداران ایجاد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، علیرضا تاجبر کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که با توجه به ابلاغ ۳ مصوبه ۳+۷ و اقدامات دیگر، اما همچنان شاهد بوده‌ایم که تنها چند روز بازار با صف خرید رو به رو شد و در حال حاضر با صف‌های فروش مواجه هستیم، علت این موضوع چیست؟ بیان کرد: در طی یک ماه اخیر شاهد اقداماتی از سمت متولیان بازار برای اعتماد سازی بوده‌ایم از جمله بسته ۳+۷ که بخشی از آن عملی شد. می‌توان این طور بیان کرد که بازار در حال جان گرفتن مجدد بود و به دنبال آن مقداری اعتماد ایجاد شد.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: از نظر من جریانی در بازار سرمایه دخالت می‌کند و بر ضد بازار عمل می‌کند. روند بازار در حال حاضر اصلا طبیعی نیست، با توجه به این پارامتر‌های بنیادی خوب و با توجه به این ریزش شدیدی که طی این چند ماه گذشته داشته‌ایم، روند بازار به این نحو و این شکل معاملات طبیعی نیست و از نظر من دلیل قانع کننده‌ای ندارد.

تاجبر در ادامه افزود: باید دقت بیشتری در بازار سازی و مقابله با دستکاری قیمت‌ها انجام گیرد، زیرا این دستکاری‌ها اقدامات عملی ارکان بازار سرمایه را بی اثر کرده و خدشه وارد شدن به اعتماد سهامداران را عمیق‌تر خواهد کرد. هر میزان این اعتماد عمیق‌تر باشد، بازگشت به شرایط طبیعی زمان‌بر‌ و سخت‌تر خواهد شد؛ از نظر من این شرایط اصلا دلیل منطقی ندارد.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان اظهار کرد: با توجه به شرایط فعلی نمی‌توان تحلیلی از روند بازار داشت، امیدوارم  شرایط بازار سرمایه رفته رفته بهبود یابد.