۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

بیشترین ارزش معاملات سهام (۲۹اردیبهشت) / تداوم صدرنشینی برکت و افت ۲۰درصدی ارزش کل معاملات

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۴:۰۶
کد خبر: 529148
بیشترین ارزش معاملات سهام (۲۹اردیبهشت) / تداوم صدرنشینی برکت و افت ۲۰درصدی ارزش کل معاملات

امروز معامله‌گرها ۱۶۰میلیارد تومان سهام گروه دارویی برکت خرید و فروش کردند، بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری تعلق داشت و ۲.۸درصد از کل سهام سرمایه‌گذاری سبحان معامله شد.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاینسهیل بانی؛ روز جاری در مجموع حدود دو هزار و ۸۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شد که پنج نماد «برکت»، «فملی»، «وپاسار»، «میدکو» و «وتجارت» به ترتیب در رتبه اول تا پنجم لیست بیشترین ارزش معاملات سهام قرار گرفتند.

در آخرین روز هفته معادل ۱۶۰میلیارد تومان سهام گروه دارویی برکت دست به دست شد، ملی صنایع‌ مس‌ ایران‌ پس از معاملاتی به ارزش ۱۰۰میلیارد تومان دوم شد و سهام بانک پاسارگاد نیز به جایگاه سوم معاملات رسید.

سهام اعتباری ملل (وملل) پس از بازگشایی با ۶.۴درصد افت قیمت و سهام فرآورده‌های نسوز ایران (کفرا) با افت ۴۹درصدی قیمت کام سهامداران خود را تلخ کردند.

بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» تعلق داشت به طوری که ۳۴۰میلیارد تومان فقط در این بخش جابجا شد، گروه «فلزات اساسی» با معاملات ۳۳۰میلیارد تومانی دوم شد و «محصولات شیمیایی» در جایگاه سوم قرار گرفت.

امروز ۲.۸درصد از کل سهام سرمایه‌گذاری سبحان (وسبحان) معامله شد، ۱۰نماد برتر سهم ۳۴.۳درصدی از کل داد و ستدها داشتند، ارزش معاملات در دو سهم به بیش از ۱۰۰میلیارد تومان رسید و نصف ارزش کل معاملات نیز به ۲۱نماد نخست اختصاص داشت.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید

بیشترین ارزش معاملات 00.02.29رتبه بندی ارزش معاملات 00.02.29.gif