۰ نفر

رونمایی از طرح اتحاد بورس و بیمه

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۵:۵۰
کد خبر: 528579
رونمایی از طرح اتحاد بورس و بیمه

بیمه باران وسبدگردان آرمان اقتصاد برای جذب مشتریان جدید در بازار تفاهم نامه طرح اتحاد بورس و بیمه را امضا کردند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، علیرضا هادی، مدیرعامل بیمه باران اظهار کرد:طرح اتحاد بورس و بیمه ازابتکاری از طرف سبدگردان آرمان اقتصاد و بیمه باران است که گام جدیدی را در این بازار فراهم خواهد کرد.

 وی افزود: اکثر مشتریان بخشی از بیمه را مشاهده کردند که برای بعد از دوران حیات برنامه ریزی شده بود، اما بیمه باران از ابتدا به بیمه هایی که جنبه پس اندازی و سرمایه گذاری داشت، ورود کرد.

هادی گفت: در کمتر از ۱۰ ماه از فعالیت بیمه باران، "بیمه ترنم باران" به عنوان بیمه زندگی به شرط حیات عرضه شد. 

وی اظهار کرد: براساس مقررات بیمه مرکزی شرکت‌هایی که متولی جمع آوری و پس انداز و بیمه خرد هستند ضمن حفظ ارزش سرمایه سرمایه گذاران باید از منافع سرمایه‌گذاری شرکت منافع شوند.

این مقام مسئول در ادامه اعلام کرد: اگر فردی به واسطه بیمه زندگی سرمایه گذاری را به شرکت بیمه واگذار کند تضمین می شود به دلیل اینکه شرکت بیمه هم در بورس و هم در بانک، صندوق ها و طرح های مشارکتی فعالیت دارد.

هادی بیان کرد: ما سهام را بیمه نمی کنیم اما بواسطه بیمه زندگی بیمه باران که به شرط حیات است کسانی که پوشش بیمه ای برای فوت را نیاز ندارند و به دنبال سرمایه گذاری و پس انداز هستند به شرط حیات آن را مهیا می کند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: سبدگردان آرمان اقتصاد این فرصت را برای بیمه باران و البته بیمه زندگی فراهم می کند که به واسطه فعالین بازار سرمایه این محصول پس اندازی معرفی شود تا با استفاده از شرایط بیمه و پس اندازی بیمه نامه بتوانند به تامین مالی مورد نیاز در آینده چه به شکل ثابت و به زودی به شکل مستمری برخوردار شوند و علاوه بر اینکه تضمین سود به واسطه نرخ بهره تعیین شده از مشارکت در منافع این طرح در دوره های زمانی کوتاه برخوردار شوند.

وی اظهار کرد:از نظر پرداخت حق بیمه هیچ محدودیتی وجود ندارد و بسته به توان افراد دارد همچنین نرخ تضمین در بیمه نامه‌های کوتاه مدت یک تا ۵ ساله متفاوت است، بر این اساس نرخ تضمین یک ساله ۱۰ درصد، دو ساله ۱۱ درصد، سه ساله ۱۳ درصد، ۴ ساله ۱۴ درصد، ۵ ساله ۱۵ درصد است.

در ادامه این نشست احمد اتحادپور مدیرعامل سبدگردان آرمان اقتصاد  اظهار کرد:این سبدگردان تا به امروز بیشترین کد سرمایه‌گذاری را دارد و از نظر سرمایه  نیز تا ۳ ماه آینده به رتبه نخست خواهد رسید.

وی با اشاره به اجرای این طرح افزود: هدف از راه اندازی این طرح پوشش ریسک مشتریان است، که سهامدارن بتوانند در دوره اصلاح و ریزش ها  سپر بیمه ای برای دارایی های خود داشته باشند.

اتحادپورگفت: طی ماه‌های قبل دغدغه‌های مشتریان ورود به بازار سرمایه بود تا سود کنند اما  در سال ۹۹شاهد از دست دادن سرمایه بسیاری از افراد بودیم، به همین دلیل طرح اتحاد بورس و بیمه را پی ریزی و از آن رونمایی کردیم.

اگفت: در این طرح منابعی که افراد وارد بورس می کنند بیمه می‌شود و سرمایه گذاران از منافع سهم‌ها منتفع و در صورت کاهش در بورس زیان نمی‌بینند.

همچنین در پایان فرشاد بهابادی قائم مقام مدیرعامل سبدگردان آرمان اقتصاد اعلام کرد: در این طرح هر فردی بر اساس دستورالعمل های تعیین شده می تواند سرمایه خود را در اختیار سبدگردان قراردهد و بعد از یک ، سه و پنج ساله ، اصل سرمایه را به علاوه درصدی از سود پیش بینی شده، دریافت کند.

همچنین این محصول براساس محدودیت از دست دادن سرمایه بوجود آمده تا با بکارگیری آن چالش سرمایه گذاری در بازار سهام کاهش پیدا کند. در این قرارداد در صورت فوت مشتری، حق بیمه ها به وراث داده می شود.