۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

وضعیت بورس تهران تا انتخابات(بخش اول) / پیش بینی مثبت برای بازار سهام

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۵:۴۱
کد خبر: 528577
وضعیت بورس تهران تا انتخابات(بخش اول) /  پیش بینی مثبت برای بازار سهام

یک کارشناس بازار سرمایه نظرات خود را در ارتباط با متقارن شدن دامنه نوسان و تاثیرات آن بر روند معاملات و همینطور روند بازار تا انتخابات ریاست جمهوری به شرح زیر بیان کرد.

اقتصاد‌آنلاین - سیده زینب رزم گیر؛ شاهین شایان آرانی، کارشناس بازارهای مالی در گفت‌و‌گو با اقتصاد‌آنلاین گفت: با فرض اینکه وضع موجود همین‌گونه ادامه پیدا کند؛ یعنی در حوزه اقتصادی اصلاح اساسی ساختار رخ ندهد؛ که احتمال رخ دادن آن تا انتخابات کم است، و در حوزه روابط بین‌الملل مسائل مرتبط با تحریم‌ها حل نشود، همین حالت رکود نسبی اقتصادی و حالت رخوت حاکم بر بازارهای مالی ادامه پیدا می‌کند. تغییر دامنه نوسان قیمت‌ها در بورس هم ممکن است کمی تأثیر مثبت ایجاد کند ولی نه آن‌چنانی که فکر کنیم بازار یک‌روند رو به رشد باثباتی را پیدا خواهد کرد. به همین دلیل، من‌حیث‌المجموع به‌احتمال بالا فکر می‌کنم تا انتخابات ریاست جمهوری وضعیت موجود ادامه پیدا خواهد کرد و رخوت و حالت بی‌رمقی بر بازار حاکم خواهد بود. 

این کارشناس بازارهای مالی بین‌المللی افزود: رییس‌جمهور محترم که انتخاب شود خیلی مهم است که تیم اقتصادی منتخب چقدر نسبت به مسائل بازارهای مالی که شامل بازار بانک‌ها، بیمه‌ها، بورس و ... می‌گردد، مسلط، آگاه، با‌تجربه، دانا و حرفه‌ای بوده و عمل نمایند. اگر افرادی باشند که باز بخواهند شعارهای دهان‌پرکن بدهند، معتقدم اتفاق آن‌چنانی نخواهد افتاد. ولی اگر افرادی باشند که شعار ندهند و عمل کنند و بادانش، تجربه، تخصص و آگاهی که دارند، بدون زیاد حرف زدن، فضا و ساختار اقتصادی را اصلاح و به حرکت دربیاورند و به امید خدا اگر تحریم‌ها هم کاسته شوند، پیش‌بینی من برای بازارهای مالی کشور بسیار مثبت است.

شایان تشریح کرد: معتقدم پتانسیل بازارهای مالی و اقتصاد کشور بسیار بالاست. زمانی این پتانسیل زنده می‌شود که اصلاح ساختار اساسی در اقتصاد آلوده به سیاست ما رخ دهد که نیازمند استراتژی کلان و جدید اقتصادی توسط رییس‌جمهور جدید و انتصاب تیم اجرایی اقتصادی آگاه، مسلط، غیرسیاسی، مستقل، باتجربه و متخصص است. اگر این شرایط فراهم گردد و از شدت تحریم‌ها کاسته شود، پیش‌بینی من برای اقتصاد ایران و بورس بسیار مثبت است. به همین دلیل باید منتظر بود و دید که چه اتفاقاتی پیش رو خواهد افتاد. حدس من بر این است که تا انتخابات رییس‌جمهور محترم و منتصب شدن تیم اجرایی اقتصادی، اتفاق عجیبی رخ نخواهد داد.

نظرات کارشناسان دیگر را در همین زمینه از اینجا دنبال کنید:

 بخش اول (شاهین شایان آرانی)

 بخش دوم(بهروز شهدایی)

بخش سوم(رسول رحیم‌نیا)