۰ نفر

با موافقت هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار؛

نسخه اولیه دستورالعمل صدور مجوز تأسیس و فعالیت کارگزاری تصویب شد

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۹:۰۷
کد خبر: 527477
نسخه اولیه دستورالعمل صدور مجوز تأسیس و فعالیت کارگزاری تصویب شد

نسخه اولیه دستورالعمل در پایگاه قوانین و مقررات بازار سرمایه به آدرس ir.seo.cmr قرار دارد تا فعالین بازار سرمایه بتوانند حداکثر تا تاریخ ٣١ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ از درگاه مذکور نظرات خود را در خصوص این دستورالعمل به سازمان بورس ارسال کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از سنا، محمد عطایی، مدیر نظارت بر کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار در گفت و گو با پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، با بیان مطلب بالا گفت: در راستای منویات مقام معظم  رهبری مبنی بر نام گذاری سال ١٤٠٠ به عنوان تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها، به منظور توسعه و تقویت  جایگاه نهادهای مالی در بازار سرمایه و ارائه خدمات بهتر به سرمایه گذاران در بازار سرمایه، با توجه به تقاضای فعالین بازار سرمایه در خصوص تاسیس شرکت کارگزاری، هیات مدیره سازمان صدور مجوز تأسیس و فعالیت کارگزاری را در دستور کار خود قرار داد.

وی ادامه داد: طبق نظر هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، دستورالعمل صدور مجوز تأسیس و فعالیت کارگزاری تدوین و نسخه اولیه دستورالعمل مذکور در جلسه مورخ ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ در هیات مدیره سازمان بورس  و اوراق به تصویب رسید.

عطایی تاکید کرد: مقرر شد نسخه اولیه دستورالعمل در پایگاه قوانین و مقررات بازار سرمایه به آدرس  ir.seo.cmr قرار گیرد تا فعالین بازار سرمایه بتوانند حداکثر تا تاریخ ٣١ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ از درگاه مذکور نظرات خود  را درخصوص این دستورالعمل به سازمان ارسال کنند.

مدیر نظارت بر کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار خاطرنشان کرد: پس از بررسی نظرات فعالین بازار سرمایه، نسخه نهایی دستورالعمل در هفته ابتدایی خرداد ماه در هیات مدیره سازمان مطرح و به تصویب نهایی خواهد رسید. متقاضیان دریافت مجوز تاسیس شرکت کارگزاری می توانند از هفته دوم خرداد ماه بر اساس فراخوان سازمان درخواست های خود را طبق شرایط مندرج در دستورالعمل صدور مجوز تأسیس و فعالیت کارگزاری به دبیرخانه سازمان بورس و اوراق بهادار ارسال کنند.

نسخه اولیه دستورالعمل صدور مجوز تأسیس و فعالیت کارگزاری به همراه پیوست، در اینجا قابل دسترسی است.