در بورس امروز ۱۱۰میلیارد تومان دارا یکم و ۱۲۰میلیارد تومان پالایشی یکم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله به هزار و ۲۱۵میلیارد تومان رسید و مازاد سرمایه‌گذاری اشخاص حقیقی در این صندوق‌ها ۱۴۰میلیارد تومان بود.

اقتصاد آنلاین امیر مهدی زاده؛ بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق با درآمد ثابت کیان (کیان) با ارزش ۳۰۰میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق با درآمد ثابت کمند (کمند) بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق پالایشی یکم (پالایش) نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

حقیقی‌ها معادل ۶۷میلیارد تومان واحدهای صندوق «کمند» را از حقوقی‌ها خریدند (۲۸درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق توسعه اندوخته آینده (اطلس) را به ارزش ۳۱میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (۹۱درصد معاملات).

دارندگان صندوق سرمایه گذاری در سهام زرین کوروش (زرین) رشد ۰.۵درصدی دارایی خود را به چشم دیدند و از طرف دیگر مالکان صندوق پالایشی یکم (پالایش) با زیان ۳.۲درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۴.۸درصد) در رابطه با صندوق «زرین» در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم ۲۳۵میلیارد تومان معامله شدند یعنی ۱۹درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت.

از سویی دیگر جمع معاملات صندوق‌های طلایی به حدود هزار و ۵۰میلیون تومان رسید. همچنین بیشترین رشد قیمت (۱.۶درصد) این گروه به صندوق پشتوانه طلای کیان (گوهر) اختصاص یافت.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم هزار و ۲۱۵میلیارد تومان رسید و ورود پول حقیقی ۱۴۰میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام در حدود هزار و ۶۲۴میلیارد تومان و مقدار خروج پول حقیقی ۷۰۰میلیارد تومان بود.

بورس

بورس