۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

نگاهی به صنعت فلزات اساسی در بورس امروز / فملی برخلاف هم گروهی هایش با سبزپوشی همراه شد

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۵:۲۸
کد خبر: 526336
نگاهی به صنعت فلزات اساسی در بورس امروز / فملی برخلاف هم گروهی هایش با سبزپوشی همراه شد

در معاملات بورس امروز، تنها نماد فملی رشد کرد اما فولاد، فخوز، ذوب، کاوه و کویر با افت قیمت، کام سهامدارانشان را تلخ کردند.

آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصادآنلاین- هانا پاکمند؛ در هجدهمین روز اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، شاخص صنعت فلزات اساسی، ۶هزار و ۲۰۲واحد، معادل ۰.۷درصد رشد کرد و عدد ۸۸۳هزار واحد را رقم زد. حدود دوهزار و ۶۳۵میلیون برگه سهم نمادهای فلزی جا به جا شد. همچنین گروه فلزات اساسی، با خروج ۵۶میلیارد تومانی پول حقیقی، از این حیث پس از گروه محصولات شیمیایی و فرآورده‌های نفتی، سوم شد.

عملکرد بزرگان فلزی در روزی که گذشت

سهام شرکت ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران‌ (فملی)، از ابتدای معاملات وارد رنج مثبت شد د و در نهایت با سه درصد رشد، قیمت ۱۲,۱۸۰ریال را برای قیمت آخرین معامله رقم بزند. همچنین فملی با سه درصد رشد قیمت پایانی، روز آینده را با قیمت ۱۲,۰۰۰ریال آغاز خواهد کرد. حجم معاملات فملی به بیش از ۱۱۳میلیون برگه سهم و ارزش معاملات این نماد به بیش از ۱۳۵میلیارد تومان رسید.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید!

فملی

امروز فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، معاملات نزولی را تجربه کرد و در نهایت با ۰.۳درصد افت، قیمت پایانی ۱۱,۹۳۰ریال را رقم زد و مجددا به روند نزولی بازگشت. فولاد با ثبت قیمت ۱۱,۸۲۰ریال به استقبال روز آینده رفت که نسبت به روز گذشته ۱.۲درصد افت کرده است. همچنین با معاملاتی به ارزش۵۴میلیارد تومان، حجم معاملات فولاد به ۴۵میلیون برگه سهم رسید.

فولاد

روند معاملات فولاد خوزستان (فخوز) نیز مشابه فولاد بود و این نماد پس از معاملاتی نزولی، افت ۱.۳درصدی را رقم زد و عدد ۱۴,۳۳۰ریال را ثبت کرد. قیمت آخرین معامله فخوز نیز با ۰.۱درصد افت به عدد ۱۴,۵۰۰ریال رسید. با جابجایی ۹میلیون برگه سهم، ارزش معاملات فخوز به ۱۳میلیارد تومان رسید.

فخوز

ذوب آهن اصفهان (ذوب) معاملاتش را با صف فروش آغاز و با صف فروش به پایان رساند. قیمت آخرین معامله ذوب به ۳,۰۸۶ریال رسید که نشان از افت سه درصدی آن دارد. همچنین ذوب با سه درصد افت، معاملات روز آینده خود را با قیمت ۳,۰۸۳ریال آغاز خواهد کرد. امروز حدود ۶۶میلیون برگه سهم ذوب خرید و فروش شد که حقیقی‌ها ۶۴درصد سفارشات فروش و ۸۸درصد سفارشات خرید را ثبت کردند. همچنین ارزش معاملات ذوب به ۲۰میلیارد تومان رسید.

ذوب

فولاد کاوه جنوب کیش (کاوه) با افت دو درصدی، قیمت پایانی ۱۹,۶۲۰ریال را به ثبت رساند. همچنین کاوه که در مدار نزولی قرار گرفت، با  ثبت قیمت ۱۹,۳۹۰ریالی، سه درصد افت کرد. امروز بیش از چهار میلیون برگه سهم ذوب رد و بدل شد و ارزش معاملات این نماد به بیش از هشت میلیارد تومان رسید. همچنین سهامداران حقیقی کاوه، سهم ۴۱درصدی در خرید و ۷۰درصدی در فروش این سهم داشتند.

کاوه

معامله‌گران تنها یک میلیون و ۲۰۰هزار برگه سهم تولیدی فولاد سپید فراب کویر، که از دیگر نماد‌های فلزی بازار است را خرید و فروش کردند و امروز اقبالی به این سهم دیده نشد.

کویر