۰ نفر

شورای‌ عالی سران قوا اعلام کرد؛

موافقت با ۷پیشنهاد سازمان بورس برای رونق بازار سرمایه / حضور بانک‌ها در بورس تقویت می‌شود

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۸:۵۰
کد خبر: 525269
موافقت با ۷پیشنهاد سازمان بورس برای رونق بازار سرمایه / حضور بانک‌ها در بورس تقویت می‌شود

پنجاه و نهمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی بعد از ظهر دوشنبه به ریاست رییس جمهور و با حضور سران قوای مقننه و قضائیه و دیگر اعضای این شورا برگزار شد و در این جلسه وضعیت بازار سرمایه و راهکارهای بهبود این بازار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش اقتصادآنلاین،  در جلسه امروز با توجه به تاکید سران قوا بر ارائه راهکارها و اتخاذ سیاست های لازم برای رفع مشکلات در بازار سرمایه و رونق و توسعه آن، پیشنهادهای وزارت امور اقتصادی و دارایی که از طریق سازمان بورس و اوراق بهادار تهیه و در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مورد بررسی قرار گرفته است، مطرح و به تصویب رسید.

تقویت مالی صندوق تثبیت بازار سرمایه برای حمایت از سرمایه های خرد و رونق بازار سرمایه و رفع ممنوعیت اعطای تسهیلات بانکی برای خرید سهام توسط شرکت های سرمایه گذاری و کارگزاری ها از جمله پیشنهادهایی بود که در راستای تقویت بازار سرمایه و بهبود آن مورد تصویب شورایعالی هماهنگی اقتصادی قرار گرفت.

تقویت حضور بانک ها در بورس با هدف حمایت از سرمایه گذاران خرد از دیگر پیشنهادهایی بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و پیشنهاد مربوط به منظور جبران زیان خریداران واحد های سرمایه گذاری عرضه شده توسط دولت مورد بررسی و تصویت قرار گرفت.

رییس جمهور در ابتدای این جلسه با تاکید بر اهمیت شب های قدر و فرصت بهره مندی از فیوضات معنوی این شب ها برای حرکت در مسیر اصلاح و رستگاری، اظهار امیدواری کرد که امت اسلامی بویژه مردم مومن ایران همانند گذشته از برکات شب های عزیز قدر، بهره مند شوند.

حسن روحانی همچنین با اشاره به شب شهادت جانگداز و مظلومانه مولای متقیان حضرت علی(ع)، گفت: همه باید تلاش کنیم به عنوان پیروان و عاشقان آن امام همام در مسیر واقعی حق گام برداریم.

 روحانی، امیر المومنین علی(ع) را شهید راه عدالت خواند و افزود: عدالت از مهمترین اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی است و باید همه تلاش ها و برنامه ریزی ها در مسیر تحقق این آرمان بزرگ و مهم استمرار یابد.