۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

نگاهی کوتاه به عملکرد پتروشیمی پردیس / تولید «شپدیس» در فروردین ماه افزایش یافت

۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۸:۰۵
کد خبر: 523786
نگاهی کوتاه به عملکرد پتروشیمی پردیس / تولید «شپدیس» در فروردین ماه افزایش یافت

در فروردین ماه سال ۱۴۰۰، پتروشیمی پردیس با فروش ۳۱۱هزار و ۷۶۶تن از محصولات خود، درآمدی هزار و ۷۸۵میلیارد تومانی کسب کرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین – سیده زینب رزم گیر؛ پتروشیمی پردیس در فروردین ماه حدود ۳۱۱هزار و ۷۶۶تن از محصولات خود را به فروش رساند که نسبت به ماه گذشته ۱۰درصد و نسبت به فروردین ماه ۹۹، ۸۲درصد افزایش یافته است. از بین محصولات پتروشیمی پردیس، مقدار فروش اوره صنعتی صادراتی این شرکت در فروردین ماه به حدود ۱۶۷هزار و ۵۴۴تن رسید و ۵۴درصد از فروش پتروشیمی پردیس را به خود اختصاص داد.

 با این مقدار از فروش، پتروشیمی پردیس در فروردین ماه هزار و ۷۸۵میلیارد تومان درآمد کسب کرد. با وجود اینکه این مبلغ نسبت به اسفند ماه سال گذشته پنج درصد کاهش یافته اما نسبت به فروردین ماه همان سال رشدی ۳۵۷درصدی را ثبت کرده است.

«شپدیس» در فروردین ماه ، بیش از ۴۹۱هزار و ۲۹۹تن محصولات پتروشیمی تولید کرد که این مقدار نسبت به اسفند ماه سال ۹۹، ۱۲درصد و نسبت به فرودین ماه سال گذشته ۰.۱درصد افزایش پیدا کرده است. اوره صنعتی پتروشیمی پردیس با حدود ۳۰۰هزار تن، بیشترین سهم تولید را از آن خود کرد.

نرخ‌های فروش محصولات پتروشیمی پردیس در فروردین ماه تغییراتی را ثبت کردند. نرخ اوره صنعتی داخلی با ۱۹درصد رشد، بیشترین تغییر را شاهد بود و به حدود چهار میلیون و ۶۰۵هزار تومان به ازای هر تن رسید. همچنین نرخ فروش آمونیاک با افزایش ۹درصدی به دو میلیون و ۹۳۴تومان و نرخ فروش اوره صنعتی صادراتی با پنج درصد افزایش به ۶میلیون و ۸۷۴تومان به ازای هر تن رسید.

شپدیس فروردین