۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

افزایش تولید و کاهش فروش «خودرو» در فروردین ماه / گروه پژو سهم ۷۵درصدی از فروش ایران خودرو داشت

۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۶:۲۳
کد خبر: 523768
افزایش تولید و کاهش فروش «خودرو» در فروردین ماه / گروه پژو سهم ۷۵درصدی از فروش ایران خودرو  داشت

در فروردین ماه سال ۱۴۰۰، ایران خودرو با فروش ۳۷هزار و ۶۱۲دستگاه از محصولات خود، درآمد چهار هزار و ۴۷۳میلیارد تومانی کسب کرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین – سیده زینب رزم گیر؛ ایران خودرو در فروردین ماه حدود ۳۷هزار و ۶۱۲ دستگاه از محصولات خود را به فروش رساند که نسبت به ماه گذشته ۳۶درصد کاهش و نسبت به فروردین ماه ۹۹، ۴۸۶درصد افزایش یافته است. از بین محصولات ایران خودرو، مقدار فروش گروه پژو این شرکت در فروردین ماه به حدود ۲۸هزار و ۴۲۲دستگاه رسید و ۷۵درصد از فروش ایران خودرو را به خود اختصاص داد.

 با این مقدار از فروش، ایران خودرو در فروردین ماه چهار هزار و ۴۷۳میلیارد تومان درآمد کسب کرد. با وجود اینکه این مبلغ نسبت به اسفند ماه سال گذشته ۳۸درصد کاهش یافته اما نسبت به فروردین ماه همان سال رشد چشمگیر ۱۰۵۷درصدی را ثبت کرده است.

«خودرو» در فروردین ماه ، ۳۳هزار و ۸۱۹دستگاه خودرو تولید کرد که این مقدار نسبت به اسفند ماه سال ۹۹، حدود ۳۰درصد و نسبت به فرودین ماه سال گذشته ۱۱۵درصد افزایش پیدا کرده است. گروه پژو ایران خودرو با ۲۴هزار و ۷۲۹دستگاه، بیشترین سهم تولید را از آن خود کرد.

نرخ‌های فروش محصولات ایران خودرو در فروردین ماه تغییراتی را ثبت کردند. نرخ گروه پژو با ۷درصد رشد، بیشترین تغییر را شاهد بود و به حدود ۱۱۳میلیون و ۵۰۰هزار تومان به ازای هر دستگاه رسید. از سوی دیگر نرخ فروش دنا با کاهش ۲۲درصدی به حدود ۱۴۷میلیون و ۷۶۰تومان رسید.

خودرو فروردین