۰ نفر

طی اطلاعیه‌ای اعلام شد؛

رفع محدودیت کدهای مسدودی فرابورس ایران

۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۷:۵۳
کد خبر: 523514
رفع محدودیت کدهای مسدودی فرابورس ایران

محدودیت کدهای مسدودی فرابورس برداشته شد.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ معاون نظارت بازار فرابورس ایران طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: 

احتراما در خصوص تمامی مشتریانی که تا تاریخ این نامه، دسترسی برخط ایشان وفق اختیارات مصرحه در تبصره ماده ۱۲ دستورالعمل اجرایی معاملات برخط توسط این شرکت به بازارهای فرابورس ایران محدود شده است، به استحضار می‌رساند؛ رفع محدودیت از دسترسی مشتریان مذکور پس از تکمیل تعهدنامه پیوست این نامه، از نظر این شرکت بلامانع است. درخصوص مشتریانی که پس از تاریخ این نامه، حسب تشخیص این شرکت مشمول محدودیت دسترسی برخط در بازارهای فرابورس ایران می‌شوند، رویه اجرایی مشابه قبل خواهد بود.

در راستای سیستمی نمودن فرایند مذکور، شرکت‌های کارگزاری می‌بایست از طریق شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات برخط فرم تعهدنامه پیوست را در سامانه برخط مشتریان جهت تکمیل توسط مشتریانی که دسترسی بر خط ایشان به بازارهای فرابورس محدود شده است. پیاده‌سازی نمایند. لذا از تاریخ ۱۴۰۰/۲/۱۱، تعهدنامه مذکور برای هر یک از مشتریانی که اقدام ایشان حب تشخیص این شرکت منجر به اخلال در شفافیت و منصفانه بودن بازار می‌شود، صرفا یک بار با تایید مدیر معاملات برخط قابل استفاده است و سامانه مورد استفاده توسط شرکت کارگزاری می‌بایست در خصوص تعداد دفعات تکمیل تعهدنامه امکان هشداردهی و گزارش‌گیری داشته باشد. بدیهی است پس از تاریخ مذکور در صورتی که مشتری به شکل حضوری اقدام به تکمیل تعهدنامه نماید، مدیر معاملات برخط می‌بایست تعداد دفعات تکمیل تعهدنامه را به صورت دستی تغییر دهد. همچنین فعال شدن امکان اخذ تعهدنامه برای مرتبه‌های بعدی صرفا با هماهنگی اداره نظارت و دیدبان بازار و توسط مدیر معاملات برخط قابل انجام است

تعهدنامه مذکور پس از تکمیل توسط مشتری می‌بایست به تایید مدیر معاملات برخط و مدیرعامل شرکت کارگزاری برسد. در این خصوص تفویض اختیار مدیر عامل به مدیر معاملات برخط کارگزاری بلامانع است. لکن شرکت کارگزاری می‌بایست مستندات مربوط به تفویض صورت گرفته را نگهداری نموده و حسب درخواست این شرکت، ارائه نماید.

فرابورس ایران