۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

تولید و فروش «شفن» در فروردین ماه کاهش یافت / افت ۴۲درصدی درآمد عملیاتی «شفن»

۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۴:۵۲
کد خبر: 523463
تولید و فروش «شفن» در فروردین ماه کاهش یافت / افت ۴۲درصدی درآمد عملیاتی «شفن»

در فروردین ماه سال ۱۴۰۰، پتروشیمی فناوران با فروش ۶۱هزار تن از محصولات خود، درآمدی ۴۸۰میلیارد تومانی کسب کرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاینسهیل بانی؛ پتروشیمی فناوران در فروردین ماه حدود ۶۱هزار تن از محصولات خود را به فروش رساند که نسبت به ماه گذشته ۳۵درصد و نسبت به فروردین ماه ۹۹، ۲۶درصد کاهش یافته است. از بین محصولات پتروشیمی فناوران، مقدار فروش متانول صادراتی این شرکت در فروردین ماه به حدود ۳۸هزار تن رسید و ۶۳درصد از فروش پتروشیمی فناوران را به خود اختصاص داد.

 با این مقدار از فروش، پتروشیمی فناوران در فروردین ماه ۴۸۰میلیارد تومان درآمد کسب کرد. با وجود اینکه این مبلغ نسبت به اسفند ماه سال گذشته ۴۲درصد کاهش یافته اما نسبت به فروردین ماه همان سال رشدی ۵۶درصدی را ثبت کرده است.

«شفن» در فروردین ماه ، بیش از هفت هزار و ۷۰۰تن محصولات پتروشیمی تولید کرد که این مقدار نسبت به اسفند ماه سال ۹۹، ۲۳درصد و نسبت به فرودین ماه سال گذشته ۳۳درصد کاهش پیدا کرده است. اسید استیک داخلی پتروشیمی فناوران با ۱۳هزار تن، بیشترین سهم تولید را از آن خود کرد.

نرخ‌های فروش محصولات پتروشیمی فناوران در فروردین ماه تغییراتی را ثبت کردند. نرخ اسید استیک صادراتی با ۱۶درصد رشد، بیشترین تغییر را شاهد بود و به حدود ۲۰میلیون و ۵۰۰هزار تومان به ازای هر تن رسید. همچنین نرخ فروش اسید استیک داخلی با افزایش هفت درصدی به ۲۱میلیون تومان رسید. از سوی دیگر نرخ‌های فروش متانول داخلی و صادراتی به ترتیب هفت درصد و سه درصد کاهش را ثبت کردند.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید

شفن فروردین