۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

افزایش ۲۱۳درصدی درآمد عملیاتی پتروشیمی جم نسبت به فروردین۹۹

۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۷:۱۱
کد خبر: 523250
افزایش ۲۱۳درصدی درآمد عملیاتی پتروشیمی جم نسبت به فروردین۹۹

در نخستین ماه سال ۱۴۰۰، پتروشیمی جم با فروش ۱۶۶هزار تن از محصولات خود، درآمدی سه هزار و ۱۳۵میلیارد تومانی کسب کرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاینسهیل بانی؛ پتروشیمی جم در فروردین ماه سال ۱۴۰۰، بیش از ۲۴۴هزار و ۵۵۰تن محصولات پتروشیمی تولید کرد که این مقدار نسبت به اسفند ماه سال ۹۹، چهار درصد و نسبت به فرودین ماه همان سال ۱۰درصد افزایش پیدا کرده است. از بین محصولات پتروشیمی جم، حجم اتیلن تولیدی این شرکت در فروردین ماه به ۱۰۷هزار تن رسید و ۴۴درصد از تولید پتروشیمی جم را به خود اختصاص داد.

نرخ‌های فروش محصولات پتروشیمی جم در این ماه افزایش یافتند. نرخ پروپیلن با ۲۲درصد رشد، بیشترین تغییر را شاهد بود و به حدود ۲۰میلیون تومان به ازای هر تن رسید. همچنین نرخ فروش نفت کوره با افزایش ۱۴.۵درصدی به هفت میلیون و ۴۵۲هزار تومان به ازای هر تن رسید. نرخ‌های فروش بوتن ۱ و پلی اتیلن سبک نیز به ترتیب ۱۳درصد و ۱۲.۷درصد افزایش را ثبت کردند.

مقدار فروش پتروشیمی جم در فروردین ماه با هشت درصد کاهش نسبت به ماه گذشته به ۱۶۶هزار تن رسید. لازم به ذکر است این رقم نسبت به فروردین ماه ۹۹، ۱۳درصد افزایش یافته است. به این ترتیب پتروشیمی جم  از فروش محصولات خود در فروردین ماه سه هزار و ۱۳۵میلیارد تومان درآمد کسب کرد. با وجود اینکه این رقم نسبت به اسفند ماه سال گذشته حدود تنها یک درصد کاهش یافته اما نسبت به فروردین ماه ۹۹ رشدی ۲۱۳درصدی را ثبت گرده است.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید

جم فروردین