۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

نگاهی به پرتفوی گروه بهمن و تغییرات آن در فروردین ماه / افت پنج درصدی ارزش بازاری خبهمن

۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۶:۱۵
کد خبر: 523235
نگاهی به پرتفوی گروه بهمن و تغییرات آن در فروردین ماه / افت پنج درصدی ارزش بازاری خبهمن

ارزش بازاری گروه بهمن در نخستین ماه سال ۱۴۰۰، به هفت هزار و ۸۹۵میلیارد تومان رسید. همچنین این شرکت بیش از پنج میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید انجام داد.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاینسهیل بانی؛ در فروردین ماه سال ۱۴۰۰، ارزش بازاری گروه بهمن با حدود ۴۴۰میلیارد تومان کاهش به هفت هزار و ۸۹۵میلیارد تومان رسید. کاهش ۱۵۳میلیارد تومانی ارزش شرکت سرمایه‌گذاری بهمن (از گروه سایر واسطه گری‌های مالی)، بیشترین تاثیر را بر این افت داشت. همچنین شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با ۹۶میلیارد تومان افت و بهمن دیزل با کاهش ۸۴میلیاردی ارزش بازار، در رده‌های بعد قرار گرفتند.  

تقریبا تمام شرکت‌های بورسی که در پرتفوی خبهمن قرار دارند، در بهمن ماه با افت ارزش مواجه شدند. با این وجود لیزینگ آریادانا با رشد ۹۰۰میلیون تومانی و شرکت گروه فن آوا با ثابت نگه داشتن ارزش خود، از این افت ارزش در امان ماندند.

خبهمن در نخستین ماه از سال جدید، بیش از ۴۴۰میلیون تومان سهام شرکت سرمایه‌گذاری بهمن خریداری کرد. همچنین گروه بهمن در این مدت حدود چهار میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان در صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردان بهمن گستر سرمایه‌گذاری کرد.

در پایان فروردین ماه، مالکیت خبهمن در صنعت خودرو و ساخت قطعات، بیش از ۴۵درصد رقم خورد. به این ترتیب همچنان این صنعت بیشترین سهم از پرتفوی خبهمن را به خود اختصاص داده است. 

گروه واسطه‌گری‌های مالی و پولی با ۳۶.۲درصد و گروه سرمایه‌گذاری‌ها با ۱۳.۱درصد در رتبه‌های بعدی مالکیت گروه بهمن قرار دارند.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید

فروردین خبهمن