۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

افزایش سه درصدی تولید «شگویا» در سال جدید/ فروردین ماه درآمدی هزار و ۵۷۰میلیاردی برای «شگویا» به همراه داشت

۴ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۷:۱۵
کد خبر: 522965
افزایش سه درصدی تولید «شگویا» در سال جدید/ فروردین ماه درآمدی هزار و ۵۷۰میلیاردی برای «شگویا» به همراه داشت

در فروردین ماه سال ۱۴۰۰، پتروشیمی تندگویان با فروش ۵۶هزار و ۸۳۲تن از محصولات خود، درآمد خود را نسبت به ماه گذشته ۲۷درصد ارتقا داد.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاینسهیل بانی؛ پتروشیمی تندگویان در اولین ماه سال ۱۴۰۰، بیش از ۱۱۱هزار و ۸۸۶تن از محصولات پتروشیمی تولید کرد که این مقدار نسبت به اسفند ماه سال ۹۹، سه درصد افزایش یافته است. از بین محصولات پتروشیمی تندگویان، گرید بطری رشد تولید ۴۶درصدی را در دوره ذکر شده ثبت کرد و از دیگر محصولات پیشی گرفت. با این وجود اسید ترفتالیک خالص تولیدی شگویا با تخصیص ۴۵درصد از تولید این شرکت همچنان پیشتاز است.

مقدار فروش پتروشیمی تندگویان در فروردین ماه با ۱۲درصد افزایش نسبت به ماه گذشته به ۵۶هزار و ۸۳۲تن رسید. به این ترتیب شگویا از فروش این محصولات در فروردین ماه هزار و ۵۷۴میلیارد تومان درآمد کسب کرد. این رقم نسبت به اسفند ماه سال گذشته حدود ۲۷درصد افزایش یافته است. همچنین فروش گرید بطری با رشدی ۵۴.۵درصدی نسبت به ماه گذشته، درآمدی ۶۳۰میلیارد تومانی برای پتروشیمی تندگویان به ارمغان آورد و ۴۰درصد از درآمد این ماه شگویا را به خود اختصاص داد. 

نرخ‌های فروش محصولات شگویا نیز در این ماه تغییراتی را تجربه کردند. نرخ فروش اسید ترفتالیک خالص با ۲۱.۴درصد رشد، بیشترین تغییر را شاهد بود و به ۱۹,۱۶۳تومان به ازای هر کیلوگرم رسید. همچنین نرخ فروش گرید بطری با افزایش ۱۴.۵درصدی به ۲۸هزار و ۷۱۱تومان به ازای هر کیلوگرم رسید. نرخ‌های فروش گرید الیاف و نخ POY نیز به ترتیب ۱۳.۱درصد و ۵.۲درصد افزایش را ثبت کردند.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید

شگویا فروردین