۰ نفر

پرسش از یک مقام مسئول؛

پول صندوق توسعه ملی به بورس رسید؟

۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۹:۰۲
کد خبر: 522612
پول صندوق توسعه ملی به بورس رسید؟

عضو شورای عالی بورس گفت: منابعی که قرار بود از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه تزریق شود هنوز صورت نگرفته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صداوسیما، ماشاالله عظیمی افزود: صندوق توسعه ملی به اندازه منابع خود نقدینگی وارد بازار کرده است، اما منابع این صندوق کافی نیست و نیازمند منابع بیشتری است که از روش‌های مختلف به بازار تزریق شود.

عظیمی با اشاره به اینکه هماهنگی نداشتن دستگاه‌های اجرایی یکی از مشکلات این روزهای بازار سرمایه است، افزود: تصمیماتی که برای سازماندهی شرایط بازار گرفته می‌شود به دلیل تأخیر در اجرای مصوبات، اثری ندارد.

وی بیان کرد: دولت مدعی است که از طریق فروش اوراق، نقدینگی جمع می‌کند، اما باید بداند که بازار سرمایه یک طرفه نیست و به کنش‌های بیرونی و درونی بازار واکنش نشان می‌دهد، پس باید برای تأمین مالی از طریق بازار سرمایه بازنگری مجدد صورت گیرد.

عظیمی گفت: باید در زمان رشد بازار، آموزش‌های عمومی افزایش یابد، زیرا بورس نیازمند صبر و حوصله است و از نوسانات بازار ارز تأثیر می‌گیرد.

عظیمی گفت: تغییر دامنه نوسان به مثبت ۶، منفی ۳ باعث افزایش سرعت نقدشوندگی در بازار می‌شود.

عضو شورای عالی بورس با بیان اینکه سرمایه‌گذاران باید نگاه بلندمدت به بازار سرمایه داشته باشند تصریح کرد: وقتی افراد، بدون هیچ اطلاعاتی به این بازار ورود می‌کنند در زمان اصلاح بازار، بدون هیچ تحلیلی به سرعت اقدام به فروش سهام و ایجاد صف‌های فروش می‌کنند که همین موضوع زمینه ایجاد نوسان شدید در بازار را فراهم می‌کند.