۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

سود خالص ۱۳۶میلیاردی حکشتی در ۹ماه پایانی۹۹ / درآمد‌های غیرعملیاتی جور زیان عملیاتی حکشتی را کشید

۳۱ فروردین ۱۴۰۰، ۱۶:۴۸
کد خبر: 522082
سود خالص ۱۳۶میلیاردی حکشتی در ۹ماه پایانی۹۹ / درآمد‌های غیرعملیاتی جور زیان عملیاتی حکشتی را کشید

در ۹ ماه منتهی به ۱۳۹۹.۱۲.۳۰، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با وجود زیان عملیاتی ۲۸۲میلیارد تومانی، سود خالص حکشتی به ۱۳۶میلیارد تومان رسید.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین - سهیل بانی؛ شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در ۹ ماه منتهی به ۱۳۹۹.۱۲.۳۰، ۱۱میلیارد تومان درآمد از سود سهام‌های در اختیار خود بدست آورد. این مقدار نسبت به دوره مشابه سال ۹۸، افزایش چشمگیر ۱۱۹۶درصدی را رقم زده است. به این ترتیب مجموع درآمد‌های عملیاتی حکشتی در مدت ذکر شده به ۸۰۶میلیارد تومان رسید که نشان از رشد ۳۷۸درصدی این رقم نسبت به سال ۹۸ دارد.

با این وجود جمع هزینه‌های عملیاتی حکشتی به هزار و ۸۸میلیارد تومان رسید که حکایت از افزایش ۳۴۱درصدی آن نسبت به دوره ۹ماهه پایانی سال ۹۸ دارد. با توجه به آن‌چه گفته شد، زیان عملیاتی حکشتی با ۲۶۱درصد افزایش نسبت به سال ۹۸، به ۲۸۲میلیارد تومان رسید.

با در نظر گرفتن درآمد‌ها و هزینه‌های غیرعملیاتی، شرایط حکشتی به شکل دیگری رقم می‌خورد. حکشتی در ۹ماه پایانی سال ۹۹، ۱۳۶میلیارد تومان سود خالص شناسایی مرده است. این در حالی است که این شرکت در مدت مشابه سال ۹۸، متحمل زیان خالص ۴۸میلیارد تومانی شده بود. این تفاوت ناشی از رشد ۱۳۰۹درصدی خالص درآمدها و هزینه‌های غیرعملیاتی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است. این رقم با افزایش ۳۸۸میلیاردی به ۴۱۸میلیارد تومان رسید.

لازم به ذکر است سود خالص هر سهم حکشتی در دوره مالی ذکر شده به ۶۳ریال رسید.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید

حکشتی