۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

افت ۳۰درصدی سود خالص «ونیکی» در زمستان۹۹ / درآمدهای عملیاتی «ونیکی» ۱۲۴میلیارد تومان کاهش یافت

۳۱ فروردین ۱۴۰۰، ۱۴:۰۷
کد خبر: 522036
افت ۳۰درصدی سود خالص «ونیکی» در زمستان۹۹ / درآمدهای عملیاتی «ونیکی» ۱۲۴میلیارد تومان کاهش یافت

در دوره سه ماهه منتهی به ۱۳۹۹.۱۲.۳۰، شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران، کاهش ۲۸درصدی درآمدهای عملیاتی را شاهد بود. همچنین درآمدهای عملیاتی ونیکی ۲۸درصد و جمع هزینه‌های عملیاتی این شرکت، چهار درصد کاهش یافت.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصادآنلاین - سهیل بانی؛ شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران در سه ماه پایانی سال ۹۹، توانست به سود ۳۰۶میلیارد تومانی دست یابد که این رقم نسبت به دوره مشابه سال ۹۸، ۳۰درصد کاهش یافته است. در این مدت درآمد ونیکی از سود سهام‌های خود با ۴۷۸درصد رشد نسبت به زمستان ۹۸، به ۱۷۵میلیارد تومان رسید. از طرفی سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌های این شرکت از ۴۱۴میلیارد تومان، به ۱۴۵میلیارد تومان رسید که حکایت از کاهش ۶۵درصدی آن دارد. 

اگر تنها درآمدها و هزینه‌های عملیاتی ونیکی را در نظر بگیریم، سود عملیاتی این شرکت به ۳۱۸ میلیارد تومان می‌رسد اما با این وجود این رقم باز هم نسبت به سه ماه پایانی سال ۹۸، حدود ۱۲۴میلیارد تومان کمتر است.

با نگاهی دقیق‌تر به صورت سود و زیان شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران درمی‌یابیم که با وجود کاهش چهار درصدی هزینه‌های عملیاتی، افت ۲۸درصدی درآمد‌های عملیاتی ونیکی و رسیدن آن به ۳۲۱میلیارد تومان، سبب کاهش سود عملیاتی این شرکت شده‌است.

لازم به ذکر است سود خالص هر سهم ونیکی از ۲۵۲ریال در سه ماه پایانی سال ۹۸، با ۳۱درصد کاهش به ۱۷۵ریال رسید.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید

ونیکی