۰ نفر

چند نفر برای هیات مدیره شدن شرکت های سهام عدالتی متقاضی شدند؟

۳۱ فروردین ۱۴۰۰، ۷:۰۹
کد خبر: 521902
چند نفر برای هیات مدیره شدن شرکت های سهام عدالتی متقاضی شدند؟

مهلت ثبت نام برای کاندیداتوری اعضای هیات مدیره شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت، شنبه به پایان رسید و به گفته مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار بیش از دو هزار نفر برای این منظور متقاضی شده اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، پس از آزادسازی سهام عدالت در اردیبهشت ماه سال گذشته، مشمولان این سهام بین انتخاب روش مستقیم و روش غیرمستقیم برای مدیریت سهام خود حق انتخاب داشتند و از میان ۴۹ میلیون نفر سهام دارد، ۳۰ میلیون نفر روش مستقیم را انتخاب کرده و سهام دار شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت شدند.

شرکت هایی که اکنون ارزش دارایی آن ها که درواقع همان سرمایه مشمولان است، بین سه تا بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان بوده و افزایش یا کاهش این دارایی به عملکرد اعضای هیات مدیره آن ها وابسته است. اعضایی که قرار است اواخر اردیبهشت و اوایل خردادماه توسط مشمولان انتخاب شوند.

در این راستا، سازمان بورس و اوراق بهادار از همه افرادی که متقاضی کاندیدا شدن برای اعضای هیات مدیره شرکت ها هستند دعوت کرده بود تا نسبت به ثبت نام و بارگزاری مدارک خود در سامانه ستان اقدام کنند و این افراد تا شنبه هفته جاری مهلت داشتند اطلاعات خود را در ســامانه ســتان بــه آدرس setan.seo.ir ثبت کنند.

در این راستا، میثم فدایی، مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار از ثبت نام بیش از دو هزار نفر برای کاندیداتوری اعضای هیات مدیره شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت خبر داد و افزود: تعداد متقاضیان در همه استان ها به حد نصب رسیده است و روند بررسی صلاحیت این افراد ادامه دارد.

وی ادامه داد: تعداد متقاضیان زیاد است و باید صلاحیت عمومی و حرفه ای و تخصصی آن ها بررسی شود. صلاحیت عمومی توسط بخش حراست سازمان بورس و صلاحیت حرفه ای و تخصصی توسط بخش نظارت بر نهادهای مالی بررسی میشود.

مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به برگزاری نخستین مجمع شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت در ۱۸ اردیبهشت ماه، گفت: اسامی افرادی که در هر استان تایید صلاحیت شده اند، از چند روز قبل از برگزاری مجمع آن استان در اختیار مدیران کل اقتصاد و دارایی استان قرار میگیرد و آن ها به مردم اعلام میکنند. همچنین اطلاعات افراد تایید صلاحیت شده در سامانه دیما قرار خواهد گرفت تا مشمولان بتوانند از سوابق این افراد آگاه شوند.