۰ نفر

یک کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد؛

اصلی‌ترین مشکل بازار، نقدینگی است!

۲۹ فروردین ۱۴۰۰، ۱۵:۵۳
کد خبر: 521509
اصلی‌ترین مشکل بازار، نقدینگی است!

یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه، مشکل بازار نقدینگی است، گفت: متاسفانه بازار این روزهای ما حجم نقدشوندگی مناسبی ندارد و در این شرایط امیدی به صعود بازار نخواهد بود.

اقتصادآنلاینهانا پاکمند؛ شرایط کنونی بازار به گونه‌ای است که احتمال صعود و بازگشت معاملات به روند صعودی بسیار پایین است و امیدی به رشد بازار وجود ندارد.

فرزین طهماسبی، کارشناس بازار سرمایه در این خصوص گفت: « با توجه به شرایط حاکم در بازار، امیدی به بالا رفتن بازار نداریم. تنها در حالتی که گزارش سالیانه شرکت‌ها، گزارش‌های خوبی باشد و سودآوری شرکت‌ها را به دنبال داشته باشد، نقد شوندگی به بازار برمی گردد و سهامداران اطمینان حاصل می‌کنند که می‌توانند در زمان نیاز سهامشان رو فروخته و نقد شوند.»

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص چگونگی روند و بازدهی بازار، در سال جاری تشریح کرد: شرایط سال جاری به علت وجود ابهاماتی چون مذاکرات و نرخ ارز جاری با سال‌های گذشته خیلی متفاوت هست. بازدهی بازار در سال کنونی بالاتر از بازدهی اوراق خواهد بود و احتمالا بازدهی ۳۰ تا ۴۰درصدی از بازار خواهیم داشت.

همچنین وی در خصوص میزان افت و خیز شاخص افزود: « مشخصا نمیتوان از افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی شاخص کل صحبت کرد ولی احتمال اینکه شاخص کل تا کانال یک میلیون و ۶۰۰هزار واحد صعود کند، وجود دارد و در بدترین حالت ممکن است شاهد افت شاخص، تا کانال یک میلیون و ۱۵۰هزار واحد باشیم.»

طهماسبی در خصوص قیمت دلار گفت: « قیمت دلار به کمتر از ۲۲هزار تومان نخواهد آمد. و اکنون قیمت محصولات پتروشیمی و کامودیتی‌ها پایین‌تر از ۲۳تومان قیمت‌گذاری و معامله می‌شوند.»

وی افزود: در این شرایط قیمت دلار تاثیر زیادی بر بازار نخواهد داشت، مگر اینکه نرخ دلار به زیر ۲۰تومان کشیده شود. که در آن صورت شرایط بازار به طور کامل تغییر کرده و شاهد کاهش چشمگیر روند سوددهی در بازار خواهیم بود.