۰ نفر

مدیر پروژه رصد سیستمی زنجیره فولاد وزارت صمت؛

ثبت اطلاعات تولیدکنندگان لوله، پروفیل و مقاطع طویل در سامانه جامع تجارت الزامی است

۲۹ فروردین ۱۴۰۰، ۱۴:۴۶
کد خبر: 521473
ثبت اطلاعات تولیدکنندگان لوله، پروفیل و مقاطع طویل در سامانه جامع تجارت الزامی است

مدیر پروژه رصد سیستمی زنجیره فولاد در وزارت صمت از آغاز نام‌نویسی تولیدکنندگان لوله و پروفیل از اول اردیبهشت در سامانه جامع تجارت خبر داد و گفت: طرح الزام اجرایی تولیدکنندگان مقاطع طویل نیز از اول اردیبهشت آغاز می‌شود که طبق این طرح تولیدکنندگان مقاطع طویل که از بورس کالا خرید می‌کنند، اطلاعاتشان را باید در سامانه جامع تجارت ثبت کنند و در صورت تخطی از ثبت اطلاعات معاملاتی خود، سهمیه هایشان تعلیق خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از کالاخبر، مرتضی احمدی افزود: تولیدکنندگان لوله و پروفیل از اول اردیبهشت ملزم به ثبت اطلاعات خود در سامانه جامع تجارت هستند و هرچند هنوز این طرح ابلاغ نشده است ولی مشکل خاصی برای ابلاغ ان وجود ندارد.

وی تصریح کرد: با  ثبت اطلاعات تولیدکنندگان لوله و پروفیل در طرح سامانه جامع تجارت، این طرح یک گام دیگر به جلو خواهد رفت و شمول فعالان زنجیره فولاد برای ثبت اطلاعات‌شان افزایش خواهد یافت.

مدیر پروژه رصد سیستمی زنجیره فولاد در وزارت صمت درباره چگونگی اجرای طرح سامانه جامع تجارت گفت: اجرای این طرح به خوبی پیش می‌رود و به جز بحث صنایع پایین دست ورق یعنی لوله، پروفیل، لوازم خانگی و خودرو که همگی مصرف‌کنندگان ورق فولادی هستند، بقیه فعالان فولادی مشمول اجرای این طرح هستند و طبق زمانی که ابلاغ شده، اجرای طرح  کم و بیش درحال  پیشرفت است.

احمدی با اشاره به آغاز الزام اجرایی تولیدکنندگان مقاطع طویل افزود: الزام این طرح نیز از اول اردیبهشت آغاز می‌شود و طبق این طرح تولیدکنندگان مقاطع طویل که از بورس کالا خرید می‌کنند باید اطلاعاتشان را در سامانه جامع تجارت ثبت کند و اگر اطلاعاتشان در سامانه جامع تجارت ثبت نشود، از اول اردیبهشت سهمیه هایشان تعلیق خواهد شد.

وی ادامه داد: در ایام تعطیلات نوروزی برای افرادی که فعالیت‌های اقتصادی  خود را در سامانه جامع تجارت ثبت نکرده بودند، اخطار اول را ارسال کردیم که این اخطار موجب شد بسیاری از شرکت‌‌ها، اطلاعاتشان را ثبت کنند. اما بازهم به شرکت‌هایی که اطلاعاتشان را بطور کامل ثبت نکرده‌اند، مهلت داده شد تا آخر فروردین برای ثبت اطلاعاتشان به سامانه مراجعه کنند و چنانچه تخطی کنند سهمیه هایشان از اردیبهشت تعلیق خواهد شد.

مدیر پروژه رصد سیستمی زنجیره فولاد در وزارت صمت تاکید کرد: اگر تولیدکنندگان مقاطع طویل را بتوانیم در سامانه جامع تجارت نظم دهیم و به حد خوبی برسانیم، در گام بعدی به سراغ بازار مقاطع طویل در کشور که بازاری‌های آهن هستند، خواهیم رفت که ابلاغیه آن قبل از عید صادر شده است.

احمدی درباره ثبت اطلاعات توزیع کنندگان آهن و فولاد نیز گفت: ابلاغ بازار آهن که خرید و فروش میلگرد، تیرآهن و مقاطع طویل است، آذر سال گذشته صادر شد. اما عملکرد این صنوف بسیار ضعیف بود که امیدواریم پس از نظام بخشی به مقاطع طویل، بتوانیم اطلاعات این بازار را نیز بطور جامع به ثبت برسانیم.