۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

گزارش روزانه صندوق‌هایETF‌ (۲۴فروردین۱۴۰۰) / پالایش و دارا یکم با صعود بیش از ۴درصدی همراه شدند

۲۴ فروردین ۱۴۰۰، ۱۶:۱۳
کد خبر: 520263
گزارش روزانه صندوق‌هایETF‌ (۲۴فروردین۱۴۰۰) / پالایش و دارا یکم با صعود بیش از ۴درصدی همراه شدند

در بورس امروز ۲۶۰میلیارد تومان دارا یکم و ۳۶۰میلیارد تومان پالایشی یکم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله به هزار و ۳۶۵میلیارد تومان رسید و مازاد سرمایه‌گذاری اشخاص حقوقی در این صندوق‌ها ۹۴میلیارد تومان بود.

اقتصاد آنلاین امیر مهدی زاده؛ بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق پالایشی یکم (پالایش) با ارزش ۳۶۰میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق با درآمد ثابت کمند (کمند) نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

حقیقی‌ها معادل ۹میلیارد تومان واحدهای صندوق تجارت شاخصی کاردان (کاردان) را از حقوقی‌ها خریدند (۷۰درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق امین یکم فردا (امین یکم) را به ارزش ۲۹میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (۱۸درصد معاملات).

دارندگان صندوق سرمایه گذاری در سهام «پالایش» رشد ۵.۴درصدی دارایی خود را به چشم دیدند و از طرف دیگر مالکان صندوق گنجینه آینده روشن (صایند) با زیان ۰.۱۳درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۸.۴درصد) در رابطه با صندوق صندوق کالایی طلای سرخ نوویرا (نهال) در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم ۶۲۰میلیارد تومان معامله شدند یعنی ۴۵درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت.

از سویی دیگر جمع معاملات صندوق‌های طلایی به حدود ۷۰۰میلیون تومان رسید. همچنین بیشترین افت قیمت (۱.۵درصد) این گروه به صندوق پشتوانه طلای زرافشان (زر) اختصاص یافت.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم هزار و ۳۷۰میلیارد تومان رسید و خروج پول حقیقی ۹۰میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام در حدود چهار هزار و ۲۳۰میلیارد تومان و مقدار ورود پول حقیقی حدود ۷۰میلیارد تومان بود.

2

1