۰ نفر

مدیر سیستم‌های تسویه و پرداخت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اعلام کرد؛

واریز ۵۰درصد باقی‌مانده سود سهام عدالت تا پایان رمضان

۲۳ فروردین ۱۴۰۰، ۱۴:۲۹
کد خبر: 519923
واریز ۵۰درصد باقی‌مانده سود سهام عدالت تا پایان رمضان

مدیر سیستم‌های تسویه و پرداخت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: مرحله دوم واریز سود سهام عدالت سال ۹۸ تا پایان ماه رمضان انجام می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صدا و سیما، حسین قَشمی درباره واریز سود سهام عدالت سال ۹۸ به حساب مشمولان افزود: به محض واریز سود ۳۶ شرکت سرمایه‌پذیر  ۵۰درصد باقی‌مانده سود مصوب تا پایان ماه رمضان به حساب سهامداران واریز می‌شود.

وی اضافه کرد: از ۴۹ میلیون سهامدار عدالت، در مرحله نخست، سود سهام عدالت سال ۹۸ به حساب حدود ۴۳ میلیون نفر واریز شد.

قشمی با اشاره به اینکه افرادی که سود مرحله نخست را دریافت نکرده‌اند سریعا مشکل را برطرف کنند ادامه داد: بدلیل نقص اطلاعات از جمله شماره شبا و شماره همراه و ... سود به برخی از سهامداران واریز نشد.

وی گفت: برخی از سهامداران هم مشکلاتی در حساب بانکی خود دارند و همین مسئله باعث شد تا سود نزد بانک باقی بماند تا سهامدار برای رفع آن اقدام کند.

قشمی افزود: سهامدارانی که مرحله نخست سود سهام عدالت سال ۹۸ برای آن‌ها واریز نشده است هر چه سریع‌تر برای رفع مشکل اقدام کنند تا در مرحله دوم واریز سود با مشکل مواجه نشوند.

مدیر سیستم‌های تسویه و پرداخت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: افرادی که در مرحله نخست سود دریافت نکرده‌اند، می‌توانند در سایت سجام ثبت‌نام کنند. ضمن اینکه از طریق سامانه سهام عدالت sahamedalat.ir، شماره شبای حساب بانکی خود را تصحیح کنند.

قشمی ادامه داد: همچنین سهامداران می‌توانند با شماره ۱۵۶۹ تماس بگیرند و دلیل واریز نشدن سود سهام عدالت را جویا شوند و اقدام به تصیحح اطلاعات کنند.

وی گفت: لینک‌های رایگان ثبت‌نام و احراز هویت در سامانه سجام بر روی سایت سپرده‌گذاری مرکزی موجود است.

قشمی افزود: در مرحله نخست واریز سهام عدالت, ۴ پرتفوی پر تکرار یک میلیون تومانی، ۵۳۲هزار تومانی، ۴۹۲هزار تومانی و ۴۵۲هزار تومانی داشتیم که مبلغ واریز سود به آن‌ها متفاوت بود. به طوری که به سهام عدالت یک میلیون تومانی، حدود ۱۸۰هزار تومان، سهام عدالت ۵۳۲هزار تومانی، ۹۸هزار تومان، سهام عدالت ۴۹۲هزار تومانی، ۹۱هزار تومان و سهام عدالت ۴۵۲هزار تومانی، ۸۴هزار تومان واریز شد.

وی بیان کرد: در مجموع در مرحله نخست، حدود ۴هزار میلیارد تومان سود سهام عدالت سال ۹۸ واریز شد و به محض دریافت سود از شرکت‌ها، مرحله دوم نیز واریز می‌شود.

قشمی تاکید کرد: در پرتفوی سهام عدالت، ۳۶ شرکت وجود دارد و حدود ۲۹ شرکت در سال ۹۸ سود ده بودند و به محض واریز سود به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، سود به حساب سهامداران واریز می‌شود.

مدیر سیستم‌های تسویه و پرداخت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی ادامه داد: در مرحله نامه‌نگاری با شرکت‌ها هستیم که سود مرحله دوم را هم هرچه سریع‌تر واریز کنند.