۰ نفر

منتشر شد؛

آمار کمیته سازش کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار (بهمن و اسفند۹۹)

۲۲ فروردین ۱۴۰۰، ۱۱:۰۳
کد خبر: 519527
آمار کمیته سازش کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار (بهمن و اسفند۹۹)

کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار آمار پرونده‌های مورد بررسی در واحد کمیته سازش این کانون در طی دو ماهه بهمن و اسفند ۹۹ را اعلام کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از سنا، براساس این گزارش از ابتدای بهمن‌ تا انتهای اسفندماه سال ۹۹، در ابتدای بهمن‌ ماه ۱۰۸ پرونده در جریان رسیدگی بوده و در طول دو ماه تعداد ۱۳۸ پرونده وارده و ۱۴۵ پرونده مختومه اعلام شده است و در انتهای اسفند ماه ۱۰۱ پرونده در جریان رسیدگی بوده است.

25068

2506925070

از نگاهی دیگر تعداد دعاوی وارده بر مبنای بورس مربوطه در این گزارش به شرح ذیل است:

از مجموع ۱۳۸ پرونده، تعداد ۱۱۲ شکایت در ارتباط با بورس اوراق بهادار، ۶ پرونده مرتبط با فرابورس و ۲۰ پرونده در ارتباط با بورس کالا بوده است. هم‌چنین از مجموع ۱۳۸ دعاوی وارده تعداد ۱۲۰ پرونده مرتبط با کارگزاران و ۱۸ پرونده در ارتباط با ناشران بوده است.

25071

1

25073

درنهایت موضوعات مورد شکایت بر مبنای گزارش فوق در دو ماهه پایانی سال ۹۹ مواردی از مطالبه خسارت ناشی از اختلال در سیستم آنلاین کارگزاری، مطالبه خسارت ناشی از معامله بدون درخواست، مطالبه خسارت ناشی از عدم تحویل کالا، استرداد وجه واریزی به حساب کارگزاری، عدم انجام درخواست مشتری و مطالبه سود اوراق بهادار، مطالبه وجه ناشی از بدهی معاملاتی مشتری، رفع فریز سهام و مطالبه خسارت ناشی از آن، مطالبه خسارت ناشی از عدم شرکت در افزایش سرمایه و... بوده است.

25074

25075