۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

گزارش روزانه صندوق‌های ETF (۱۶فروردین۱۴۰۰)/ نوسان ۷درصدی دارا یکم و پالایش همراه با چاشنی صعود

۱۶ فروردین ۱۴۰۰، ۱۴:۴۰
کد خبر: 518047
گزارش روزانه صندوق‌های ETF (۱۶فروردین۱۴۰۰)/ نوسان ۷درصدی دارا یکم و پالایش همراه با چاشنی صعود

در بورس امروز ۲۴۵میلیارد تومان دارا یکم و ۳۳۵میلیارد تومان پالایشی یکم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله به هزار و ۶۸۰میلیارد تومان رسید و مازاد سرمایه‌گذاری اشخاص حقیقی در این صندوق‌ها ۱۷۳میلیارد تومان بود.

اقتصاد آنلاین – امیر مهدی زاده؛  بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق با درآمد ثابت کمند (کمند) با ارزش ۴۶۰میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق پالایشی یکم (پالایش) بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

حقیقی‌ها معادل ۱۹۱یلیارد تومان واحدهای صندوق «کمند» را از حقوقی‌ها خریدند (۴۱درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق پاداش سهامداری توسعه یکم (سپاس) را به ارزش ۵۴میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (۹۳درصد معاملات).

دارندگان صندوق سرمایه گذاری در سهام سرو سودمند مدبران (سرو) رشد ۲.۳درصدی دارایی خود را به چشم دیدند و از طرف دیگر مالکان صندوق پارند پایدار سپهر (پارند) با زیان ۱.۹درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۷.۵درصد) در رابطه با صندوق «پالایش» در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم ۵۸۰میلیارد تومان معامله شدند یعنی ۳۵درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت.

از میان صندوق‌های کالایی مبتنی بر سکه طلا، اکثر توجهات به صندوق پشتوانه طلای لوتوس معطوف بود و بیشترین افزایش قیمت (۰.۹درصد) نیز به نام «طلا» ثبت شد.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم هزار و ۶۸۰میلیارد تومان رسید و ورود پول حقیقی ۱۷۳میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام در حدود سه هزار و ۵۰میلیارد تومان و مقدار خروج پول حقیقی ۴۳۰میلیارد تومان بود.

تحرکات صندوق_ها 1400.01.16

صندوق_های معامله_پذیر 1400.01.16