۰ نفر

مدیرعامل بورس کالای ایران؛

۱۴۰۰، سال عرضه املاک و اوراق مبتنی بر ملک در بورس کالا است

۱۱ فروردین ۱۴۰۰، ۹:۵۸
کد خبر: 516773
۱۴۰۰، سال عرضه املاک و اوراق مبتنی بر ملک در بورس کالا است

مدیرعامل بورس کالای ایران گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته از جمله مذاکره با مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صمت برای عرضه املاک دولتی در بورس کالا، امضای تفاهمنامه برای عرضه املاک شستا و همچنین تاکید قانون رفع موانع تولید بر عرضه املاک بانک‌ها در بورس به نظر می‌رسد که در سال۱۴۰۰ شاهد عرضه مطلوب املاک و اوراق مبتنی بر ملک در بورس کالا خواهیم بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه‌خبرنگاران‌، حامد سلطانی نژاد مدیرعامل بورس کالای ایران گفت:در حال حاضر با  مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صمت  مذاکره کرده ایم تا عرضه املاک متعلق به دولت را از طریق مکانیزم بورس کالا انجام دهد که این اقدام پشتوانه قانونی دارد؛ همچنین طبق قانون رفع موانع تولید، بانک‌ها بایستی واگذاری املاک خود را از طریق بورس کالا در اولویت قرار دهند که در این زمینه نیز اقداماتی صورت گرفته است.

وی در ادامه بیان کرد: در حوزه عرضه املاک در بورس کالا، یک فرآیند شناسایی عرضه کنندگان عمده وجود دارد که برای مثال با  شستا توافقنامه امضا کردیم  تا املاک خود را در بورس کالا عرضه کند.

وی افزود: از نظر من سال ۱۴۰۰، سال عرضه املاک و اوراق مبتنی بر ملک در بورس کالا است.

مدیر عامل بورس کالا در خصوص عرضه خودرو در بورس کالا اظهار کرد: عرضه خودرو تا اطلاع ثانوی در کمیسیون صنایع مجلس در دست بررسی است.

سلطانی نژاد بیان کرد:در کمیسیون صنایع مجلس دو طرح در دست بررسی قرار دارد، یکی طرح ویژه عرضه خودرو در بورس است و طرح دیگر نیز از مجلس قبل برگشته است و هر تکلیفی که مجلس تعیین کند ما حتما انجام می‌دهیم.