صندوق‌های ETF «سهامی» به طور متوسط ۵.۶درصدی و صندوق‌های مبتنی بر طلا ۳.۸درصد آخرین هفته سال را به پایان بردند.

اقتصادآنلاین – امیر مهدی زاده؛ صندوق‌های معامله‌پذیر «سهامی» و «مختلط» در هفته‌ای که گذشت به طور متوسط ۵.۶درصد رشد قیمت را تجربه کردند و خالص ارزش دارایی‌های آن‌ها ۶.۸درصد افزایش یافت، این در حالی بود که شاخص کل بورس توانست رشد ۸.۴درصدی را به ثبت رساند.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام

بیشترین بازدهی هفتگی مربوط به صندوق هستی بخش آگاه (آگاس) با ثبت ۱۱.۷درصد رشد قیمت بود و NAV این صندوق ۹.۴درصد افزایش یافت. بهترین عملکرد هفتگی مربوط به صندوق واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) بود به طوری که NAV آن ۱۵.۱درصد ارتقا یافت. همچنین طی این هفته هیچ یک از صندوق‌ها سقوط قیمتی را تجربه نکردند.

بدون در نظر گرفتن دارا یکم، صندوق آوای معیار (آوا) را می‌توان ارزان‌ترین صندوق در شروع اولین هفته سال ۱۴۰۰ نام برد زیرا قیمت نهایی ۱۵.۸درصد زیر قیمت تئوریک آن است. صندوق پالایشی یکم (پالایش) نیز به عنوان گران‌ترین صندوق با انحراف ۳.۷درصدی قیمت به استقبال هفته بعد رفت.

صندوق‌های مبتنی بر سکه طلا

در طول هفته جاری صندوق‌های کالایی مبتنی بر سکه طلا به طور میانگین بازده ۳.۸درصدی برای سرمایه‌گذاران خود به ارمغان آوردند، به موازات آن گواهی سپرده یک روزه سکه طلای بانک رفاه پنج درصد رشد قیمت داشت و ۱.۵درصد پایین تر از قیمت سکه بازار آزاد به معاملات این هفته خود پایان داد.

صندوق ETF پشتوانه طلای مفید (عیار) بیشترین بازدهی (۴.۳درصد) گروه صندوق‌های مبتنی بر طلا را به دست آورد، صندوق پشتوانه طلای لوتوس (طلا) نیز که حباب ۰.۲درصدی داشت، حباب آن به منفی ۲.۱درصد رسید.

صندوقهای قابل معامله 99.12.28

بازدهی هفتگی صندوق_ها 99.12.28